מבזקים

השרה שקד: "יותר גזרים ופחות מקלות לחייבים שמשתפים פעולה"

תוכן עניינים

שרת המשפטים תפיץ תזכיר חוק למתן הקלות לחייבים העומדים במועד בתשלומיהם בהוצאה לפועל. השרה שקד: "יותר גזרים ופחות מקלות לחייבים משתפים פעולה. כך יצאו כולם נשכרים".

שרת המשפטים תפרסם היום תזכיר חוק, הכולל שני תיקונים לחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז- 1967. תיקון ראשון מבקש לקבוע הסדר לחייב משתף פעולה שמשלם את חובו בתשלומים במועד. חייב שאינו יכול לשלם את חובו באופן מיידי יכול לשלם את חובו בתשלומים. במקרה זה, ריבית הפיגורים ממשיכה להיצבר במלואה לחוב וניתן לנקוט כנגדו בכל הליכי הגבייה כגון שלילת רישיון, הגבלה מקבלת דרכון, עיכוב יציאה של החייב מן הארץ, הגבלת החייב משימוש באשראי ועוד.

בתזכיר מוצע שחייב המעוניין לשלם באופן עקבי וסדור את תשלומיו, יצהיר על כך ואם אכן עמד בתשלומים כסדרם, יזכה להפחתה בריבית הפיגורים בגובה של 25%. כמו כן לא יוכלו לנקוט נגדו בכל ההליכי הגבייה המצוינים לעיל, שכן אין בהם צורך כדי לתמרצו.

באם יפסיק החייב לשלם בהתאם לתנאי התיקון המוצע, לבקשת הזוכה, תחזור מאותו מועד ואילך ריבית הפיגורים לשיעורה המקורי ועיכוב ההליכים מכח הסדר זה יבוטל.

תיקון זה נועד לתמרץ את החייבים להיכנס להסדרי תשלומים ולעמוד בהם. בדרך זו הזוכים יקבלו את הכסף המגיע להם באופן סדור עד לסגירת התיק, והחייבים יוכלו לשלם את חובם בתוך זמן סביר תוך המשך ניהול חייהם לצד תשלום החוב.

שרת המשפטים, איילת שקד: "התיקון המוצע הוא בבחינת: זה נהנה וזה לא חסר. החייבים העומדים בזמני התשלום יזכו לתמריצים לתשלום חובותיהם ואילו הזוכים יזכו לראות את כספם מושב להם.

כמו כן, בעזרת החוק נפעל לשחרר את צוואר הבקבוק שנוצר, ובכך להפחית את העומס, כפי שהתרחש במבצע "חוב סוף" שנערך לפני מספר חודשים ברשות האכיפה והגבייה".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

השרה איילת שקד. צילום: מוטי קמחי
השרה איילת שקד. צילום: מוטי קמחי
למצולמים אין קשר לכתבה. צליום: מוטי קמחי
משרדי הוצל"פ. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: מוטי קמחי

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: