מבזקים

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "צרפת וישראל הן בנות ברית חזקות ודמוקרטיות"

תוכן עניינים

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בתום פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון:

"תודה רבה, אדוני הנשיא, ברצוני להודות לך על קבלת הפנים החמה. היא משקפת את העובדה שצרפת וישראל הן בנות ברית חזקות ודמוקרטיות.

אנו עומדות בפני איומים משותפים ורוצות לנצל הזדמנויות משותפות. בשנים האחרונות סבלה מדינתך התקפות טרור קשות, וכל אזרחי ישראל עומדים לצדכם במאבק המשותף בין תרבויות, כפי שקראת לזה בצדק.

היום, הנשיא מקרון ואני השתתפנו בטקס מרגש בצורה יוצאת דופן לזכר קורבנות אנטישמיות וגזענות. אני מעריך את מחויבותך הבלתי ניתנת לערעור למאבק באנטישמיות וגזענות. הבעת אותה בנאום חזק וכן בהצהרתך מעוררת המחשבה שבה ציינת את העובדה שאנטי-ציונות היא סוג של אנטישמיות. אי אפשר לומר: 'איני מתנגד ליהודים, אני רק מתנגד לכך שתהיה ליהודים מדינה ואני חושב שיש להשמיד אותה'. אני חושב שבחשיפת הנושא ובטיפול בבעיה, הנשיא מקרון, אתה משרת את המאבק המחודש נגד דעות קדומות.

שנינו שואפים לראות מזרח תיכון יציב ושקט. דנו בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך גם בהזדמנויות המתפתחות לשיתוף פעולה בין ישראל לבין חלק משכנינו הערבים בזכות התחושה החדשה שקיים איום משותף ואינטרסים משותפים.

בנושא הפלסטיני, הבהרתי שאנו מאמינים ששורש הסכסוך והסיבה שהוא אינו מסתיים הם הסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינה יהודית, מדינת לאום לעם היהודי בגבולות כלשהם. זה, ונושא הביטחון התמידי הם, לדעתי, שני אבני יסוד לשלום. לדעתי אפשר להתחיל לטפל בנושאים הללו גם בעזרת ההזדמנויות שנפתחו הודות ליחסן החדש של מדינות ערב מובילות כלפי ישראל.

בנוסף דנו באזור. אנו מודאגים מכל ביטוי של תוקפנות מיליטנטית, בין אם זה מדאע"ש, שכעת מוחלשת, או מאיראן, שאינה מוחלשת.

דנו בהזדמנויות לשיתוף פעולה כלכלי במדינות צד ג'. אנו משתפים פעולה כבר במדינה אפריקאית אחת ושוחחנו על האפשרות, שאותה רואה הנשיא באור חיובי כמוני, להרחיב את הפעילות הזאת למדינות נוספות, כפי שאנו עושים עם מדינות אירופאיות נוספות – עם גרמניה ועם איטליה.

אנו חושבים שהיכולת לסייע לצרפת במאמצי הסיוע שלה שמאפשרות למדינות אפריקה לעזור לעצמן היא יכולת משמעותית היות שלצרפת יש קשרים מתמשכים באפריקה, קשרים שבאו לידי ביטוי בביקורו של הנשיא מקרון, ואני חושב שזאת הזדמנות טבעית שמאפשרת התרחבות מיידית. דנו בכך ששר החוץ שלך ושר החוץ שלי – שזה אני – נעבוד יחד כדי לקדם במהירות את הנושא הזה.

אנו מאמינים שקיימות הזדמנויות נהדרות לשיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. העתיד שייך למי שמחדש. צרפת וישראל הן שתי מדינות מחדשות. יחד נוכל לעשות יותר מאשר נוכל לעשות בנפרד. אני מקווה שכאשר תיענה להזמנתי ותבקר בישראל, תביא איתך רבים מהיזמים ומאנשי הטכנולוגיה שלכם שייפגשו עם שלנו. אני חושב שזה יועיל מאוד לצרפת ולישראל.

יחד נוכל לתפוס חלקים נרחבים של העתיד. אומר גם שכמי שמעורב בכך, אני מביט בהתפעלות במאמציך לקדם רפורמות לא קלות לכלכלה הצרפתית. אני חושב שיש כעת תחושה בעולם, ובוודאי בישראל, שגלום בצרפת פוטנציאל גדול מאוד תחת הנהגתך.

אני חושב שהדבר נכון גם לגבי היחסים בינינו שהיו תמיד טובים והם יכולים להיות טובים וחזקים אף יותר. אני מצפה לקבל את פניך בירושלים. תודה רבה על האירוח שלי ושל פמלייתי כאן בצרפת".

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: