מבזקים

נעצרו שני אחים תומכי המדינה האיסלאמית מאום אל פאחם

תוכן עניינים

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל /הימ"מ וימ"ר חוף, נעצרו במהלך חודש יולי 2017 שני אחים תומכי המדינה האיסלאמית, אזרחים ישראלים, תושבי אום אל פחם. במהלך חיפוש בביתם של השניים אותר על גג הבית רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב.

שני האחים העצורים, תושבי אום אל פאחם הם מחמוד עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 25 ונעים עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 20.

ממצאי החקירה ותפיסת תמונות שהיו ברשותם, חיזקו את החשדות כי השניים תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה של ארגון המדינה האיסלאמית.

במידע שהתקבל תוך כדי חקירה נודע כי מחמוד התכוון לצאת מהארץ, על מנת להצטרף לארגון המדינה האיסלאמית בסוריה. מחמוד עמד בקשר עם פעיל המדינה האיסלאמית בסוריה שגם הוא תושב אום אל פאחם לשעבר, שהצטרף ללחימה בשנת 2014 והיה אמור לסייע לו לצאת לסוריה.

עוד העלתה החקירה כי נעים נשבע אמונים לראש ארגון המדינה האיסלאמית, "אבו בכר אלבגדדי", וראה את עצמו כפעיל בארגון המדינה האיסלאמית.

כאמור, היום יום שישי 11.8.17 הגישה פרקליטות מחוז חיפה לביהמ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום המייחס למחמוד עבירה של מגע עם סוכן חוץ, ולנעים עבירה של החזקת נשק.

משירות הביטחון הכללי נמסר: "אנו רואים בישראלים תומכי ארגון המדינה האיסלאמית, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ויוצאים ללחימה בשורותיו, כאיום ביטחוני חמור. לפיכך, שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון המדינה האיסלאמית בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון.

בתקופה זו מצוי ארגון המדינה האיסלאמית בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה. המציאות בשטח עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה הארגון לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרף לשורותיו. יצויין כי פעילי הארגון השוהים בזירות הלחימה, חשופים לסכנת חיים מתמדת, תוך שהם מתמודדים עם תנאי מחייה קשים ביותר".

 

מאת: רות קרייתי
צילום: תקשורת שב"כ

 

11 13

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: