מבזקים

עבר החייאה של 50 דקות וחזר לחיים כנגד כל הסיכויים

תוכן עניינים

ניצחון כנגד כל הסיכויים: אברהם ששון חזר לחיים אחרי 50 דקות של החייאה בידי צוות של מד"א.

משפחת ששון מפתח תקווה שעברה ימים מורטי עצבים לאחר שאב המשפחה שסבל מדום לב התמוטט ועבר פעולות החייאה פגשה לראשונה את צוותי מד״א שהצילו את חייו * אלי בין, מנכ״ל מד״א: ״האירוע המדובר מהווה מודל לפעילות צוותי מד״א עושים יום יום, שעה שעה – נלחמים מבחירה על חיי אדם, ללא לאות וללא הרפייה״

לאירית ואברהם ששון מפתח תקווה קרה ״נס״ פרטי משלהם. באמצע הלילה איבד אברהם את הכרתו ואירית אישתו הזעיקה במידי את כוחות מד"א בקו החירום 101. כונני תגובה מידיית רכובים על אופנועי-מד"א שהגיעו ראשונים למקום, ביצעו פעולות החייאה שכללו הנשמות, עיסויים ומתן מכות חשמל ממכשיר ההחייאה (דפיברילטור) ויחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א העניקו לאברהם טיפול רפואי מציל חיים במשך כ-50 דקות קריטיות ומורטת עצבים שבמהלכו חזר הדופק.

לאחר שצוותי מד"א ייצבו את מצבו, פינה צוות הטיפול נמרץ את אברהם לבית החולים ״בלינסון״, שם איבד את הכרתו בשנית והרופאים נאבקו על חייו במשך מספר ימים. על אף הערכות הרופאים שניבו פגיעה מוחית או קוגניטיבית, שב לאחר שבוע אברהם להכרתו ללא נזק קבוע.

השבוע, במפגש מרגש שהתקיים בתחנת מד"א בפתח תקווה פגשו לראשונה אברהם ואירית ששון את חובש רפואת החירום במד"א רוני בניימינוב, את החובש הבכיר במד"א אמג'ד ניקולא ואת פאראמדיקית מד"א סטלה מנור והודו להם על הטיפול הרפואי ועל הצלת חייו של אברהם.

אירית, אשתו של אברהם, חשה חובת הכרת תודה לצוותי מד״א שהצילו את חיי בעלה ולא הרפו על אף הסיכויים הנמוכים ״ברגע ששמעתי את אברהם מתנשף הבנתי שמשהו לא תקין והזעקתי את מד״א. כלל הצוותים שהגיעו אלינו התנהגו בצורה שהיא לא פחות ממדהימה. על אף שידעו שמדובר בחולה מורכב הם לא הרפו ונלחמו על חייו במשך מעל ל-50 דקות. וכמובן שאי אפשר להתעלם מהיחס האנושי שלהם אליי ואל הבת הקטנה שלי שהייתה בבית, תוך כדי האירוע. הפאראמדיקים לקחו אותנו לשיחה והרגיעו אותנו, עד כמה שהיה ניתן, תוך כדי הטיפול. הבחירה של הצוות להילחם עד אפס סיכוי, לא מובנת מאליה ומוכיחה את החשיבות והמהות שבעבודה של מד״א. היה לנו חשוב להיפגש ולהודות לצוותים שהצילו את החיים של אברהם ונלחמו ללא לאות. פשוט תודה לכם על הבחירה להילחם מידי יום כנגד המוות״.

רוני בניימינוב, חובש רפואת החירום במד"א סיפר: ״יחד עם כונני מד"א שהגיעו לדירה ראינו את אברהם שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה נמרצות שכללו הנשמות, עיסויים ו- 4 מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור. מדובר בהחייאה ממושכת שערכה קרוב לשעה, במהלכה נלחמנו להציל את אברהם כפי שאנו נוהגים בכל מקרה בו אני מטפלים. לשמחתנו הלב של אברהם חזר לפועם ואחרי בדיקות נוספות שביצענו וטיפול תרופתי שהוא קיבל מאיתנו הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א ישירות לחדר הצנתורים בבי"ח שם הרופאים המשיכו להעניק לו טיפול רפואי. הפנייה של המשפחה להיפגש איתנו ולהוקיר תודה מרגשת ונותנת לנו כוח להתמיד בעבודה. אני מאחל לו ולכל משפחתו בריאות איתנה וכמובן תודה על ההערכה״.

סטלה מנור, פאראמדיקית מד״א וחובש בכיר במד"א אמג'ד ניקולא סיפרו בהתרגשות כשפגשו את אברהם: ״זו שמחה גדולה לראות חולה שהיה מחוסר הכרה עומד על הרגליים ואנו שמחים מאוד שהוא יצא מהמצב הקריטי בו היה. כמובן שמגיעה הערכה רבה לכונני מד"א אשר הגיעו ראשונים לביתו של אברהם ופעלו להחייאתו״.

אלי בין, מנכ״ל מד״א: ״האירוע המדובר מהווה מודל לפעילות שצוותי מד״א עושים יום יום, שעה שעה – נלחמים מבחירה על חיי אדם, ללא לאות וללא הרפייה. הצוותים שנכחו באירוע תפעלו אותו ללא רבב ואני מתרגש לנוכח הבעת התודה וההערכה של המשפחה לצוותים. ההצלחה בהצלת החיים והמפגש עם המטופל שחייו ניצלו נותנת לנו את הכוח להמשיך במשימתנו הראשונה במעלה להצלת חיי אדם. אני מאחל החלמה מהירה לאברהם ובריאות שלמה לו ולמשפחתו״.

 

מאת: שלום שי גיחז

 

צילום: ליאור פרי נוריאל דוברות מד"א
צילום: ליאור פרי נוריאל דוברות מד"א
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: