מבזקים

מיזם חינוכי מרגש: כיתה ניידת עושה פלאים

תוכן עניינים

מיזם חינוכי מרגש: כיתות ניידות עם סטודנטים כדי לתגבר בפירפריה תלמידים מעוטי יכולת.

את הרעיון יזם ד"ר חיים דהאן, הייטקיסט, מייסד ונשיא עמותת "אופנים". חיים דהן נולד בפריפריה וקיבל הזדמנות לצאת ממנה ועכשיו הוא רוצה לתת לאחרים לצאת מהפריפריה ולהתקדם, לתת סיכוי להצליח כמוהו תוך שהוא מציין שיש לו שישה אחים אבל אומר שילדיו ברור שהם הולכים לאוניברסיטה.

ד"ר חיים דהאן הוא המייסד והנשיא של עמותת "אופנים" וחבר ועד ארגון "ידידי אופנים" בארה"ב, שם הוא מתגורר כארבע עשרה שנים.

כל הסיפור החל במפגש אקראי בארוחת צהריים בינו לבין פרופסור שהגיע לשם כשאשתו עבדה במתנ"ס שאמו עבדה שם כטבחית, ושאל אם הוא מכיר מחשבים. הפרופסור הוא לקח את דהאן לאוניברסיטה לשישה מפגשים של שינוי התודעה ומשם השמים היו הגבול. דהאן למד תואר ראשון לדוקטורט במחשבים ובמשך השנים תכננן כיצד להעצים זאת.

דהאן גדל במשפחה מעוטת יכולת, עם עשרה אחים בבאר שבע, והוא החמישי במעלה, כשעד אליו אף אחד מאחיו לא למד לבגרות, וממנו שאר האחים כולם למדו לפחות תואר שני. וכיום דהאן הוא יזם הייטק מצליח ומשקיע בקהילה בה גדל.

בראיון שנערך עימו דהאן טוען שהפערים בארץ גדלים ככל שיש צמחה כלכלית, ופילנתרופיה לא יכולה להיות במקום השקעת המדינה, או השקעות פרטיות שמסתכמות ב- 5.5 מיליארד ש"ח, כאשר ביחס להשקעה במדינה, זה נמוך.

דהאן מסתובב עם אוטובוס בפריפריה ומלמד רק מדעים. לטענתו, באוטובוס יכולים להיכנס כ 300 ילדים ביום, וכאלפים ילדים בשבוע. וממחקרים התגלה כי ההצלחה מכפילה את עצמה 3 פעמים, במתמטיקה חמש יחידות וישנם כיום 17,000 בוגרים.

עוד מאר דהאן בראיון לערוץ 2 כי העשייה החברתית בארץ היא והוא ממליץ לקרוא את הספר "נגיעות של חסד" בתקווה שזה יגרום לאנשים להצטרף לעשייה חברתית. לטענתו בישראל, ההוצאה לרווחה היא 4.5 שהם כשבעים מיליארד ש"ח בשנה, שזה נמוך.

פורסם בערוץ 2

 

חיים דהאן, יו"ר עמותת אופנים. צילום: יחץ
חיים דהאן, יו"ר עמותת אופנים. צילום: יחץ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: