מבזקים

האם הונגריה תהיה המדינה הראשונה שתידרש לעזוב את האיחוד האירופי?

תוכן עניינים

לנוכח סירובה של הממשלה בבודפשט לקלוט בשטחה פליטים, מעלה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לראשונה את האפשרות שהאיחוד האירופי ירחיק את הונגריה משורותיו.

מרקל אמרה בראיון ליומון הגרמני ברלינר צייטונג שהתפרסם אתמול בבוקר (שלישי), כי בפסגה הבאה של מנהיגי מדינות האיחוד שתכונס באוקטובר, יהיה צורך לדון בהישארותה של הונגריה באיחוד. זאת בשל סירובה של ממשלתו השמרנית של ויקטור אורבאן ליישם החלטה של בית המשפט האירופי, שקבע בשבוע שעבר שעל כל מדינות האיחוד לקלוט מכסה של פליטים, כדי לסייע למדינות המתמודדות עם הצפת פליטים.

בית המשפט האירופי דן בתלונה שהגישו ממשלות הונגריה וסלובקיה, שטענו כי קביעת מכסות פליטים למדינות האיחוד נוגדת את אמנות האיחוד ולכן אין לה כל תוקף חוקי. לפי תוכנית המכסות שנקבעה בספטמבר 2015, הונגריה צריכה לקלוט כ-1,200 פליטים וסלובקיה כ-900 פליטים מתוך 160,000 פליטים שקיבלו אז מקלט ביוון ובאיטליה. התנגדותן של הונגריה וסלובקיה לתוכנית המכסות נתמכה גם על ידי ממשלתה השמרנית של פולין.

בית המשפט דחה ביום רביעי שעבר את התלונות ואישר את חוקיות תוכנית המכסות בהתבסס על החלטות שהתקבלו בדיונים של ראשי מדינות האיחוד. "אי אפשר לקבל מצב שבו ממשלה אומרת שפסק דין של בית המשפט האירופי לא מעניין אותה", הבהירה מרקל את רצונה לדון בהרחקת הונגריה מהאיחוד.

מהלכים שנקטה בעבר ממשלתו של אורבאן להגבלת עצמאותה של מערכת המשפט בהונגריה, לצמצום חופש העיתונות והמערכה שהוא מנהל נגד המיליארדר ג׳ורג׳ סורוס התומך בקליטת פליטים באירופה, הביאו בעבר את ראשי האיחוד האירופי לאיים בהטלת עיצומים על הונגריה – איומים שלא מומשו עד כה.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

4964f245-05a4-4294-be9b-03fe0364be40

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: