מבזקים

נשיא המדינה לוותיקי כפר עזה: "העם בישראל יחגוג עוד שנים רבות את עלייתכם לקרקע"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום, יום ראשון, ט' בחשוון, 29 באוקטובר, כשלושים מוותיקי קיבוץ כפר עזה לרגל חגיגות השישים ליישוב.

שלום שי גיחז | ט׳ בחשון תשע״ז | 29 באוקטובר 2017 | מערכת ישראל ניוז

"העם בישראל יחגוג עוד שנים רבות את עלייתכם לקרקע", פנה הנשיא לוותיקי היישוב והוסיף: "השנים האחרונות היו קשות עבורכם, התמודדתם עם אתגרים התיישבותיים, כלכליים וביטחוניים. 'צוק איתן' היה מערכה על הבית. על הגידולים, על גני הילדים, מאבק על קיום ועל שגרה. היום לשמחתנו האזור כולו לא רק 'שורד', אלא משגשג ופורח. שמחתי לשמוע הבוקר על אלפי דירות שעתידות להיבנות בעוטף מדינת ישראל, כי אתם לא עוטף עזה, אתם עוטף מדינת ישראל."

וותיקי היישוב סיפרו בהתרגשות לנשיא על הפריחה באזור ועל כך שבקיבוץ עצמו אין בית אחד פנוי והם אף עתידים לחנוך שכונה חדשה. הנשיא אמר כי הוא שמח לארח את וותיקי הקיבוץ בביתו לאחר שהתארח בביתם מספר פעמים במהלך "צוק איתן" ואחריו. הוותיקים סיפרו על ילדותם וימי הקמת היישוב ונזכרו ביחסי השכנות הטובה שהיו להם בעבר עם תושבי רצועת עזה: "בימים לא רחוקים היינו נוסעים לאכול פלאפל ולקנות אופניים בעזה והם היו מבקרים אצלנו". בסיום המפגש איחל הנשיא לכל יישובי האזור שיזכו לימים של שקט ושהפריחה אותה הם חווים כעת תימשך.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: