מבזקים

רצח רבין: האמת מתחילה להיחשף

תוכן עניינים

חברי ומכריי יודעים שאני לא סובל פרובוקציות ואוי לו לעיתונאי הניזון ומפיץ פרובוקציות. אני איש של עובדות ולכן, אציג כאן כמה עובדות וכמה מסמכים ואתם קוראי הנאמנים, תחליטו איזו פרשנות אתם מייחסים לתוכנם של המסמכים המקוריים הללו

דוד רונן | ט״ז בחשון תשע״ח | 5 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

שלא יהיה ספק בליבכם: יגאל עמיר, החניך הנאמן שהיה סמוך לשולחנו של סוכן שירות הביטחון הכללי ואף אירגן איתו ארוחות ליל שישי, התכוון לרצוח את ראש הממשלה יצחק רבין.

יגאל עמיר ניסה במשך פעמיים לעשות כן. פעם אחת בעת חנוכת הבית של המנהרה מתחת לכביש החוף בסמוך לכפר שמריהו. פעם נוספת ניסה לטפל בצינורות המים של מעונו של רבין ברמת אביב.

בימים ההם, מיד לאחר הרצח,  גרתי בארלוזורוב פינת אבן גבירול. אחת לשבוע הייתי פוגש את לאה רבין ז"ל, משוחח איתה ורואה את הצער על פניה. לימים, כשהתחילו להישמע ולהיכתב הספקות בנוגע לעובדות הקשורות בחקירה, החלו להגיע אלי, מאנשים רציניים מאוד במערכת, סימני שאלה רציניים שנדמו כמדע דמיוני. חשבתי תחילה לשמור את המידע לעצמי, אך לבסוף החלטתי לשתף, בעדינות רבה, את ספקותיי עם גברת רבין.

מה רבה היתה תדהמתי, כאשר לאחר ששמעה את דברי ענתה לי כך: "ביקשתי יותר מפעם אחת, הקמת וועדת חקירה חדשה, אך אני מרגישה כי אני מטיחה את ראשי בקיר בטון

בכתבה זו אביא שני מסמכים. האחד קשור במרחק הירי והשני באירוע שאין כמעט איש המודע לו.

כאשר אני מקרין בפני אלף איש את סרטו של קמפלר שצילם מגג גן העיר, משום מה, הוא צילם אך ורק את יגאל עמיר, מהלך לכאן ולשם, חוזר והולך. אני שואל אותם מה דעתם, על פי הסרט, מאיזה מרחק ירה עמיר ברבין? רובם המוחלט משיב כי הירי בוצע ממרחק של בין מטר לשלושה מטרים.

האמת שונה לחלוטין. האמת רשומה בדו"ח וועדת שמגר בחלק בו מוסר בכתב עדות מקצועית של רב פקד ברוך גולדשטיין, המעיד כי הוא משרת במז,פ מעבדת סימנים וחומרים. וכך כתב: "קיבלתי מתחנת המשטרה את בגדי ראש הממשלה ובגדיו של המאבטח רובין ועל סמך הבגדים נתבקשתי לקבוע את טווח הירי. הבדיקות שהתבקשתי לעשות, הם (שגיאות הכתיב הן מקוריות בגוף הדו"ח) בדיקות המצאות חורי ירי והערכת מרחק הירי".

אני מבקש להקדיש שניים שלושה משפטים להסביר את השיטה בה אנחנו עובדים. את הבדיקות להערכת מרחק הירי אנחנו עושים על סמך בדיקות חזותיות מיקרוסקופיות, צילומים וטכניקות רגישות. השיטה מאפשרת להעריך טווח ירי עד 2-3 מ בהתאם לסוג התחמושת. בזמן הירי נפלטים מהקנה חוץ מהקליע חלקיקים שמקורם באבק השריפה שנמצאים בתוך התרמיל וכד'

למחרת האירוע ב-5.11 קיבלתי את בגדיו של ראש הממשלה שכללו את הז'קט שלו, החולצה והגופיה. כ"כ קיבלתי את הבגדים של המאבטח, שכללו את הז'קט שלו, החולצה והגופייה. בז'קט של ראש הממשלה בגב הז'קט, בחלק העליון שלו, הוא מימין לתפר מצאתי חור ירי, כמפורט בע 2, של חווה"ד, שעל פי פיזור אבק השריפה סביבו והעופרת הוא נורה מתחת ל25 ס"מ".

הערה: אם מסתכלים בזכוכית מגדלת על המספר, רואים שבמקור כתוב 20

מעטים מאוד האנשים היודעים כי יגאל עמיר הגיש בקשה להגשת ראיה חדשה לבית המשפט העליון. הבקשה וסיום הדיון היו מפתיעים ביותר.

הדיון התקיים בבית המשפט העליון בירושלים בתאריך 7.7.96. יגאל עמיר יוצג בדיון על ידי שני עורכי דין: עו"ד שמואל פליישמן ועו"ד גבי שחר.

וכך כתוב, מילה במילה בבקשה החתומה על ידי מר פליישמן:

"1) לידי הח"מ הגיעה רק בימים אלה ראיה חדשה, על פיה בגופתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל נמצאו 3 חורי כניסה של כדורים (רצ"ב תצהירו של מר ט. שמסתיר את זהותו עקב פחדו מהתוצאות העלולות לנבוע מדבריו).

2) על פי תצהירו של המצהיר הכדור השלישי אינו מאותו הקליבר של 2 הכדורים האחרים."

וכל הארץ היתה אמורה להיות נרעשת ונרגשת מהידיעה הזאת. אלא מה? השופט סירב לתת לעד לעלות אל הדוכן, או לשמוע את עדותו וכך הסתיים הדיון.

דבריה של דליה רבין
דבריה של דליה רבין
ראיה חדשה
ראיה חדשה
מרחק הירי
מרחק הירי

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: