מבזקים

הפיגוע בסיני: סכנה ממשית לישראל

תוכן עניינים

כמה מילים על המתקפה המשולבת בסיני, שבו פתחו מחבלים באש והפעילו מטען רב עוצמה. התוצאות: כ- 350 הרוגים ויותר מ-100 פצועים באחת מהתקפות הטרור הגדולות והקטלניות שקרו במצרים

אלי ששון | ט' בכסלו תשע"ח | 27 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

הפיגוע הנוראי בסיני שבו נטבחו כ- 350 אזרחים, יאלץ ככל הנראה את המצרים להכניס כח גדול נוסף לסיני. הכנסת כוח בסדר גודל כזה, בניגוד להסכמי השלום אשר מתירים לכח מצומצם בלבד לשהות בסיני, חייב אישור/ הבלגה/ הסכמה מאולצת של ישראל.

רוב הכח המצרי בסיני,  כאשר כבר עכשיו יש כח מצרי גדול בהרבה מהמותר בסיני, מבוסס על דוויזיות שריון שלא ממש מתאימות ללוחמה בקבוצות גרילה כמו שיש כרגע בסיני.

תסריט כזה טומן בחובו סכנה ממשית לישראל, כי העוצמה המצרית ששוהה בסיני היא גדולה לאין ערוך מהכח הישראלי שיצטרך להתגונן במקרה וחלילה יפרוץ עימות עם המצרים.

עימות עם מצרים יכול לקרות כתוצאה ממש לא דמיונית מהפיכה במצרים והשתלטות חוזרת של האיסלמיסטים הקיצונים, בעקבות כאוס וחוסר שליטה של הממשל הנוכחי בסיני.

דבר נוסף שיש לשים לב איליו הוא האפשרות שישראל תגלה מעורבות בתקיפת הג'יהדיסטים בסיני. מה שיכול לסבך אותנו בחזית נוספת, שכרגע היא יחסית שקטה מאוד, אך יכולה להתהפך באם נהיה מעורבים בלחימה שם.

תסריט דמיוני? תסריט הזוי? לא בהכרח. על כך ימים יגידו.

פיגוע משולב בסיני. ירי ומטען רב עוצמה
פיגוע משולב בסיני. ירי ומטען רב עוצמה
מצרים מלקקת את פצעיה
מצרים מלקקת את פצעיה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: