מבזקים

לינץ בשומרון: עשרות ילדים שהותקפו על ידי המון ערבי חולצו על ידי צה"ל

תוכן עניינים

טיול בר מצווה הפך לסיוט: קבוצת ילדים מהשומרון יצאה הבוקר לטיול מתוכנן ומאושר על ידי צה"ל סמוך ליישוב מגדלים ולכביש אלון הותקפה בידי המון ערבי, אשר ניסה לעשות בהם לינץ. נשקו של מאבטח הקבוצה נחטף

נחמן ישי | י"ב בכסלו תשע"ח | 30 בנובמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

25 ילדים ו- 2 מבוגרים מלווים יצאו הבוקר לטיול בתוואי שאושר על ידי הצבא, הרחק מכפרים ערבים, ובסמוך לכביש אלון. בשלב מסויים כשעברו סמוך למצוקים במדרון קשה, החלו פורעים ערבים לתקוף את המטיילים ממארב מתוכנן, מעדויות מהשטח עולה כי בלינץ השתתפו עשרות רבות של פורעים.

16הפורעים השליכו במשך דקות ארוכות אבנים וסלעים לעבר הילדים. קבוצת הילדים נאלצה להידחק אל עבר המדרון והמצוקים עד לסכנת חיים של ממש, גם מהסלעים שהושלכו לעברם וגם מהמדרון והצוקים במקום.

באורח נס, מצאה הקבוצה מערה במקום, שם הסתתרן עד להגעת כוחות הצבא. במהלך שהותם במערה ניסו הפורעים לחדור למערה ולבצע לינץ של ממש בילדים.

פצוע מפונה לטיפול
פצוע מפונה לטיפול

מלווי הקבוצה המבוגרים נאלצו לירות ירי הרתעתי באוויר, ירי אשר לא הרתיע את המחבלים במשך דקות ארוכות תוך שהם ממשיכים לתקוף את חברי הקבוצה ללא רחם. בשלב מסויים הצליחו הפורעים להגיע אל אחד המאבטחים תוך שהם תוקפים אותו וחוטפים את נשקו. המאבטח נפצע מאבנים בפניו וקיבל טיפול רפואי. במהלך הטיול, התפתחה הפרת סדר של עשרות פלסטינים סמוך לכפר, במהלכה התבצע ירי של אחד המטיילים לעבר מפרי הסדר למטרת הגנה עצמית.

המטיילים התבצרו במערה סמוכה לכפר, כוחות צה״ל הגיעו למקום וחלצו את כלל המטיילים. מירי המטיילים נפגע אחד ממפרי הסדר. כוחות צה״ל שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ומאוחר יותר מת מפצעיו. שני מטיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהפרת הסדר ומפונים לבית חולים בילינסון. האירוע יתוחקר.

12הערבים ריססו את המערה בגז מדמיע, חלק מהילדים נפגעו משאיפת הגז גם. נשקו של המאבטח נחטף באלימות ע"י שלושה ערבים בגירים, לאחר מכן אחד הערבים איים על הילדים עם האקדח ולקח מהם פלאפונים וציוד אישי. הנשק עדיין בידי המחבלים – מדיווחים צה"ל העלה בכל ישובי  הסביבה את הכוננות בעקבות הנשק. המאבטח פונה לטיפול רפואי כעת

במשך דקות ארוכות, כאשר הילדים, חלקם פצועים, נצורים במערה, חיילים בראשות רמת"ק שכם, קצין ערבי שעליו ישנה ביקורת חריפה תקופה ארוכה מצד תושבי האזור, ערכו משא ומתן עם המחבלים הערבים במקום, בכדי לחלץ את הילדים במהירות.

11ממד"א נסר: בשעה 11:19 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על 2 פצועים מידויי אבנים על קבוצת מטיילים סמוך, לצומת מגדלים. לאחר שחולצו על ידי כוח של צה"ל חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בילינסון 2 פצועים במצב קל, בהם: גבר כבן 40 עם פצעיה בראש וגבר כבן 45 עם פציעה ביד.

עורכי הדין מהמחלקה האזרחית של חוננו הגישו תלונה דחופה למשטרה ישראל בדרישה לעצור את כלל הפורעים אשר ניסו לרצוח את הילדים. הארגון דורש מהמשטרה להקים צח"מ מיוחד למעצר הפורעים שביצעו הלינץ. "בקשה דחופה להקמת צוות חקירה מיוחד למעצר הפורעים הערבים שביצעו את הלינץ' היום סמוך לצומת מגדלים הוגשה היום למפקד מחוז ש"י במשטרה".

14"הלינץ' שבוצע היום בקבוצת ילדי הבר מצווה מהווה מבחינה פלילית ניסיון לרצח ולגרימת חבלה חמורה. עשרות פורעים יצאו ממארב מתוכנן וידו מגבוה אבנים גדולות לעבר הקבוצה שטילה בתוואי מאושר מראש בואדי. האבנים דחק את הילדים לתוך מערה שנמצאה במקום והעדויות מלמדות כי הפורעים צמצמו טווח לתוך המערה." נכתב בדרישה אשר הוגשה ע"י עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אשר מלווה את נפגעי העבירה בתיק.

בהמשך מתאר עו"ד יאדו את הסכנת חיים בה היתה הקבוצה "האיום לחיים היה ממשי בכל שלבי האירוע מתחילת ידוי האבנים ועד למפגש פנים אל פנים בתוך המערה. מדובר בביצוע בצוותא של ניסיון לרצח ו/או חבלה חמורה."

לסיום ביקש יאדו להקים צח"מ משטרתי בכדי לפעול למעצר הפורעים "אבקשך להקים צוות חקירה מיוחד לאיתור מיידי של הראיות ולהביא למעצר את הפורעים."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "צר לי שזה המצב כשקבוצת תלמידים מבקשת לסייר באיזור. אני מחזק את ידי ההורים המלווים שגילו תושייה והגנו על חיי התלמידים בפעולה נחושה מול הפורעים"

10

15

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: