מבזקים

אל-ג'זירה: בית כנסת נפתח במנהרה אשר מתחת למסגד אל אקצא

תוכן עניינים

ערוץ אל-ג'זירה דיווח הבוקר על בית הכנסת החדש שנחנך במנהרות הכותל וטען כי פתיחת המנהרה הסמוכה לכותל המערבי של מסגד אלאקצא, היא שהובילה לעימותים ושפיכות דמים בין ירושלים לכוחות הכיבוש

רות קרייתי | ב' בטבת תשע"ח | 20 בדצמבר 2017 | מערכת ישראל ניוז

בערוץ אל-ג'זירה פורסם כי הכיבוש הישראלי פתח בית כנסת חדש במסדרון בתוך המנהרות הסמוכות למסגד אל-אקצא, במיוחד מול כיפת הסלע, אשר היהודים טוענים כי הקימו את מקדשם לכאורה. פתיחת בית הכנסת באה בעקבות חפירה בת 12 שנים וחיזוק הביתן.

הצילום כפי שפורסם בכתבה באל-ג'זירה
צילום כפי שפורסם בכתבה באל-ג'זירה

לדברי כתב אל-ג'זירה בירושלים, אליאס כראם ניצלו בשנים האחרונות קבוצות של יהודים, פינות שונות במנהרות הכותל כדי להקים בתי כנסת קטנים ומקומות לתפילה ליהודים. אותן קבוצות שעולים להר הבית מידי יום, נתקלים בהתנגדות לעיתים אף אלימה של פלסטינים לחדירה בתוך חצרות מסגד אל אקצא.

לדברי כתב אליאס כארם פתיחת המנהרה הסמוכה לכותל המערבי של מסגד אלאקצא, היא שהובילה לפרוץ העימותים האלימים בין ירושלים לכוחות הכיבוש והביאה למספר רב של חללים ופצועים. פתיחת בית הכנסת עלתה בקנה אחד עם השקת רשות העתיקות, תוכנית חפירה רחבת היקף בפרויקט בשם 'תוכנית סאלם'.

כזכור לפני יומיים (ב' 17/12) מיד לאחר הדלקת נר שביעי של חנוכה ברחבת הכותל, נחנך בית כנסת חדש במנהרות הכותל המערבי. בית הכנסת שנתרם על ידי קרן דלק ואיש העסקים יצחק תשובה ומשפחתו, נמצא במנהרות הכותל מול 'האבן הגדולה' והינו פרי של  12 שנים בעבודת תמיכה, בינוי וארכאולוגיה. העיצוב הייחודי של היכל התפילה, שילוב האומנות הנדירה והתאורה הייחודית יצרו חיבור נפלא של חדש וישן.

בית הכנסת שערי תשובה במנהרות הכותל
בית הכנסת שערי תשובה במנהרות הכותל
בית הכנסת שערי תשובה במנהרות הכותל
בית הכנסת שערי תשובה במנהרות הכותל
בית הכנסת שערי תשובה במנהרות הכותל
בית הכנסת שערי תשובה במנהרות הכותל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: