מבזקים

מסע בזמן בחזרה אל העתיד האם זה אפשרי?

תוכן עניינים

מכונת זמן מציאות, מדע וחלומות האנושות: מאז ומעולם ריתקה האפשרות של מסע בזמן את בני האדם. מי לא היה רוצה לפגוש את יקיריו שפסו מן העולם או, לחילופין, לדעת מראש מה תהיינה תוצאות ההגרלה השונות ולהתעשר כהרף עין. או פשוט לראות כיצד נראה, או יראה העולם בעבר ובעתיד

דוד רונן | ן' באדר תשע"ח | 21 בפברואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיוניות שנעשו בנושא כגון: גולשים בזמן, בחזרה לעתיד וכו', היו והינן פופולריות מאוד בקרב הציבור, צעירים ומבוגרים.
האם כך יראו הבניינים בעתיד? צילום מסך
האם כך יראו הבניינים בעתיד? צילום מסך

האם כך יראו הבניינים בעתיד? בימים האחרונים, ישנה תפוצה וויראלית ממש, של סרטון ובו טוען אדם המרואיין בו, כי השתתף בפרווייקט סודי של הc.i.a. במהלך הפרוייקט הוא שוגר באמצעות מכונת זמן אל עבר העתיד. במסעותיו אלו, סיפר האיש, פגש טכנולוגיות מדהימות, אפילו חוצנים, ואף מציג צילומים של העיר אליה הגיע ובה נישאים מגדלים עצומי מידות שנבנו בטכנולוגיה שאינה קיימת היום. הצילומים שהציג הינם מטושטשים מעט מפני שלטענתו, עוותו מעט עקב הקפיצה בזמן. היום הוא מסתתר עקב חששו מנקמה של השירות החשאי הזועם על עצם החשיפה. איני יודע האם אכן סיפוריו מבוססים על אמת כלשהי או שמא, בדה הכל, בכישרון רב, ממוחו הקודח, אבל בעולם מעורר הסרטון עניין עצום.

לאמיתו של דבר, מושג הקפיצה בזמן מופיע במקורותינו במסכת סנהדרין, למשל, מסופר בדף צ"ה עמוד א', כי קפיצת הדרך סייעה לעבדו של אברהם להגיע מארץ ישראל לארם נהריים, בראש שיירה של עשרה גמלים, בתוך יום אחד. גם בתלמוד הירושלמי מופיע סיפור על רועה מארץ ישראל שרץ אחרי שורו ולפתע, מצא את עצמו בבבל.
בספרות העברית החדשה מופיע מוטיב קפיצת הדרך אצל ש'י עגנון בסיפורו הקצר מעשה העז. הסיפור עוסק בעז שמצאה מערה המאפשרת הגעה מאירופה לארץ ישראל במהירות הבזק.
במבחינה מדעית, מסע בזמן הוא מימצא פיזיקלי המאופיין בשינוי קצב התקדמות הזמן. להדגמת מסע בזמן, יש לצייד שני צופים בשעונים המכוונים לאותה השעה בדיוק. יש לאפשר לאחד מהם לעבור מסלול מיוחד במרחב-זמן, ולהפגיש ביניהם שוב. אם ברגע המפגש מורים השעונים על זמן שונה, אז ניתן לטעון כי התרחש מסע בזמן.
בשנת 2013 טען מדען אירני בשם עלי רזאני, כי המציא מכונת זמן המקפיצה אדם כמה שנים קדימה. פרופסור אמריקאי בשם רונאלד מאלט מציג בשנים האחרונות רעיון חדשני ליצירת מכונת זמן על יצירה של מעגל לייזר כה חזק, עד כי הוא מעוות את המירקם של חלל-זמן, וכך נוצרת בו "לולאה" שתוכל לחבר את הזמנים. על ידי הלולאה הזאת, הוא טוען, יחוברו להם העבר, דרך ההווה, אל העתיד, ושוב, אל העבר ובזאת, טוען המדען האמריקאי, נוכל לבקר בזמנים אחרים ללא כל בעיה.
גם אצלנו, בטכניון בחיפה, הצליח פרופסור לפתח מודל תאורטי של מכונת זמן וצוותים שונים של חברות על טכנולוגיות, מנסים לחקור את התחום וכיצד מאפשרות התאוריות של אלברט איינשטיין, פיתוח מהפכני שכזה.
בכתבתי הבאה אכתוב על חורי-תולעת, חורים שחורים ומסעות בזמן ועל האפשרויות הפנטסטיות הגלומות ביישום טכנולוגיות בתחומים הללו. על השלכותיהן על עתיד האנושות ואפילו, על הסיכוי לפגוש, אולי, באמצעותן, "חברים" במקומות שאפילו הדמיון אינו מאפשר לקלוט את ריחוקם מאיתנו.
קפיצה בזמן לשנת 2118 צילום מסך
קפיצה בזמן לשנת 2118
צילום מסך

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: