מבזקים

הותר לפרסום: שב"כ עצר 3 תושבי אום אל פחם שתכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית

תוכן עניינים

בפעילות משותפת של שירות הבטחון הכללי ושל משטרת ישראל נעצרו במהלך החודשים ינואר ופברואר 2018, שלושה אזרחים ערבים ישראלים, תושבי אום אל פחם, חלקם תומכי ארגון הטרור של המדינה האסלאמית שתכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית

שי אלבז | י"א באדר תשע"ח | 26 בפברואר 2018 | מערכת ישראל ניוז
בשיתוף: חדשות שואגים לימין

חלק מחברי החולייה שנתפסו, הגו רעיונות לבצע פיגועים במבני קדושה (בית כנסת/כנסיה), פגיעה בכוחות ביטחון, משטרה, ביצוע פיגוע דריסה וכן פיגוע במהלך חג המולד.

העצורים בפרשייה הם: מוחמד מסעוד מוחמד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל פחם. עמאד לוטפי מוחמד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל פחם וקטין (בזמן ביצוע העבירות), תושב אום אל פחם.

 

מוחמד מסעוד ג'בארין. צילום: תקשורת שב"כ
מוחמד מסעוד ג'בארין. צילום: תקשורת שב"כ
עאמק ג'בארין. צילום: תקשורת שב"כ
עאמק ג'בארין. צילום: תקשורת שב"כ

 

 

 

 

 

 

ממצאי החקירה בשב"כ העלו, כי מוחמד ג'אברין, עמאד ג'אברין והקטין, תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל-אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום במהלך חודש יולי 17' בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל.

הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם. בחקירת החשודים שתכננו את הפיגוע עלה כי שניים מתוכם תומכים ברעיונות ובאדיאולוגיה הרצחנית של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו. היום הוגשו כתבי אישום נגד חברי החוליה.

מהשב"כ נמסר: "משירות הבטחון הכללי רואה בישראלים התומכים בארגון הטרור המדינה האסלאמית איום חמור, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל. שירות הבטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה".

 

החשודים בבית המשפט. צילום מסך חדשות 10
החשודים בבית המשפט. צילום מסך חדשות 10

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: