מבזקים

חשש למתקפת סייבר: אלפי טיסות באירופה קורקעו עקב פגיעה במערכות המחשוב

תוכן עניינים

חשש למתקפת סייבר על אירופה: כ-15,000 טיסות ברחבי אירופה נדחו או התעכבו היום (ג') בשל פגיעה במערכות המחשוב. מדובר בפגיעה בכחצי מיליון נוסעים

גבריאל ודררו | י"ח בניסן תשע"ח | 3 בניסן 2018 | מערכת ישראל ניוז

בשל התקלה במערכת ניהול הזרימה הטקטית (ETFMS), הנמצאת בבריסל, נמחקו כל הטיסות שהיו רשומות במערכת, והיא אותחלה מחדש. המערכת אחראית על ניהול הטיסות על פי הביקוש והמרחב האווירי. חברות התעופה התבקשו לרשום שוב את תוכניות הטיסה של כל הטיסות שעדיין לא המריאו. הטיסות יחודשו רק לאחר שבמערכת יהיה מספיק מידע שיאפשר הפעלה מלאה ובטוחה של הטיסות.

באירופה מצפים שהמצב יחזור לקדמותו עוד הלילה. הפגיעה במערכת הנוספת הייתה במערך תוכניות הטיסה. תוכניות החירום הופעלו כדי לאפשר הוצאת כ-90 אחוזים מהטיסות. מערך הפיקוח עצמו לא נפגע ישירות, ואין כל סכנה לציבור הנוסעים. העיכובים הגדולים ביותר יהיו בנמלי הית'רו וגטוויק (לונדון), פרנקפורט ואמסטרדם. נמל שארל דה גול בפאריס ייפגע במידה מזערית, מכיוון שבין כה וכה יש שביתת טייסים באייר פראנס, המשביתה כרבע מהטיסות.

מרשות שדות התעופה בישראל נמסר כי "התקלה לא פגעה בטיסות מישראל וכולן יצאו ליעדיהן באירופה לפי לוח הזמנים המקורי". בשדה התעופה בבריסל הודיעו כי הם מתכוונים לאפשר כעשר המראות בלבד בכול שעה. משדה התעופה הית'רו בלונדון יצא מסר מרגיע יחסית כי בינתיים לא צופים שם עיכובים וש"העסקים מתנהלים כרגיל".

 

היתרו. לונדון: שדה התעופה העמוס באירופה. צילום: רויטרס
היתרו. לונדון: שדה התעופה העמוס באירופה. צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: