מבזקים

דונאלד טראמפ הודיע הלילה: "לפני זמן קצר הוריתי לכוחות לתקוף בסוריה"

תוכן עניינים

קצת אחרי ארבע לפנות בוקר, שעון ישראל הגיעו דיווחים מסוריה: "החלה מלחמה, הגנות אוויריות סוריות מגנות על השמים מפני התקיפה של ארה"ב"

שי אלבז | כ"ט בניסן תשע"ח | 14 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז
שיתוף: חדשות שואגים לימין

בשעה 04:00 לפנות בוקר שעון ישראל הודיע דונאלד טראמפ "לפני זמן קצר הוריתי לכוחות לתקוף בסוריה".  בשעה 4:10 נשמעו פיצוצים באזור דמשק. ארה"ב בריטניה וצרפת תקפו בסוריה, מערכת ההגנה של סוריה שוגרה אך ללא הצלחה. ישראל סיפקה מידע מודיעיני בתקיפה. טראמפ יצא בהצהרה: "יש לי מסר לשתי מדינות שמגבות את אסד, רוסיה ואיראן, איזה אומות רוצות להיות קשורות לטבח המאסיבי של חפים מפשע, גברים נשים וטף".

בזמן שארה"ב תוקפת, בסוריה הודיעו: "החלה מלחמה הגנות אוויריות סוריות מגנות על השמים מפני התקיפה של ארה"ב". טילי טומאהוק נורו מהים לעבר חטיבה 41 "בסיס הקומנדו" בדמשק. עוד השתתפו בתקיפה חמקני בי1 אמריקאים וטורנדו בריטיים. המתקפה נמשכת על דמשק, חמאה, חומס ומקורות מקומיים טענו כי תקיפות טילים פגעו בבסיס גדול של חזבאללה באל-קסיר, סמוך לגבול לבנון. דיווחים שהגיעו מסוריה טענו כי הרוסים הפעילו את סוללת הS-400. הפנטגון כינס תדרוך בשעה 5:00 שעון ישראל. עקב ההפגזות, הפסקות חשמל באזורי התקיפה והטלוויזיה הממלכתית בסוריה שידרה כי ההגנה האווירית הסורית יירטה 13 טילים ליד דמשק.

פירוט המקומות שהותקפו בסוריה עד כה:

1 – חטיבת המשמר הרפובליקני 105 – דמשק.
2 – בסיס הגנה אווירית – ג'בל קסין דמשק.
3 – שדה תעופה צבאי בדמשק.
4. שדה התעופה הצבאי מצפון לדמשק.
5- מחקר מדעי – דמשק.
6 – מחקר מדעי – ג'מראיה דמשק.
7- אלוף 41 כוחות מיוחדים – דמשק.
8 – אתרים צבאיים ליד אל-רחיבה באל-קלמון אל-שרקי – כפרי דמשק.
9 – אתרים באזור Kaswa – פרברי דמשק.
10 – שדה התעופה נוסף הופצץ גם הוא.

משרד החוץ הסורי הגיב: "התוקפנות המשולשת מהווה הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי ועקרונות האומות המאוחדות, ושוב ממחישה את ההתעלמות מהתוקפנות הבינלאומית מצד מדינות תוקפנות".

האיראנים הודיעו הלילה לפני התקיפה, שבמידה ותהיה תקיפה כנגד סוריה, הם יתקפו את ישראל. מדובר בתקיפה מינורית, שסוכמה מראש עם הרוסים אך איראן מאיימת בפעם הראשונה באופן ישיר להגיב על התקיפה הישראלית לפני שבוע בסוריה, בטענה שהתקיפה הלילה של הקואליציה, נתנה אור להתנגדות להגיב.

שרת ההגנה הצרפתית הודיעה כי מטוסי הקרב שהשתתפו במתקפה על סוריה המריאו משטח צרפת שר ההגנה מאטיס הודיע: "זו פעולה חד פעמית כעת. ההמשך תלוי בהתנהלות אסד".

הצהרת השגריר אנטונוב על התקיפה בסוריה: "לאור התרחיש שקרה, אנחנו מאוימים. הזהרנו כי פעולות כאלה לא יישארו ללא תוצאות. כל האחריות עליהם מוטלת על וושינגטון, לונדון ופריס".

משרד ההגנה הרוסי מסר כי רוב הטילים ששוגרו לעבר שטח סוריה במסגרת התקיפה המשולבת של ארצות הברית, צרפת ובריטניה יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של המשטר הסורי.

משרד החוץ הטורקי בירך על המתקפה המשולבת שבוצעה על ידי ארצות הברית, בריטניה וצרפת בסוריה והגדיר אותה כ"תגובה הולמת".

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הגיבה הבוקר: "בדומא בשבת האחרונה נהרגו עשרות בני אדם בנסיבות של רשע טהור. המשטר הסורי מחזיק בהיסטוריה של נשק כימי נגד אזרחיו באופן האכזרי ביותר. המודיעין שלנו מלמד שהמשטר אחראי למתקפה. דפוס ההתנהגות הזה חייב להיפסק, לא רק כדי להגן על אזרחים חפים משפע בסוריה, אלא כי איננו ליכולים להרשות שהנורמות הבינלאומיות יאשרו שימוש בנשק כימי".

לדברי מיי, "המאמצים הדיפלומטיים לא הצליחו, הרוסים הטילו וטו על החלטה במועצת הביטחון של האו"ם שהייתה מובילה לחקירה. לכן אין אלטרנטיבה אלא לקבוע שבוצע שימוש בנשק. אנחנו לא מנסים להתערב במלחמה בסוריה, המתקפה הייתה מדוקדקת ולא ניסתה להחמיר את המתיחות באזור אלא למנוע פגיעה בחפים משפע והיא תשלח מסר ברור לכל מי שחושב שישתמש בנשק כימי ויזכה לחסינות".

 

הפגזות מסיביות על סוריה
הפגזות מסיביות על סוריה
הפסקות חשמל בסוריה
הפסקות חשמל בסוריה
ההגנה האוירת הסורית בדמשק
ההגנה האוירת הסורית בדמשק
בפגזה בהר קאסיון, סוריה
בפגזה בהר קאסיון, סוריה
הפגזות על דמשק
הפגזות על דמשק
הקבינט הצרפתי בישיבה מיוחדת
הקבינט הצרפתי בישיבה מיוחדת
טילים על סוריה
טילים על סוריה
שמים אדומים בסוריה
שמים אדומים בסוריה
דמשק הבוקר
דמשק הבוקר
אסאד מגיע לעוד יום עבודה בארמונו
אסאד מגיע לעוד יום עבודה בארמונו

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: