מבזקים

משרד הבריאות קורא לציבור להתעדכן הבוקר בהנחיות למחלת העכברת

תוכן עניינים

בהלת העכברת: משרד הבריאות מרגיע את הציבור וקורא להמשיך בשגרת הטיולים בשמורות הטבע ובצפון הארץ אך מזהיר מנחלים שאליהם אסור להיכנס

אבי אלימלך | ה באלול תשע"ח | 16 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

משרד הבריאות מבקש להרגיע את הציבור, ומבקש שלא לעצור את שגרת החופש והטיולים של הציבור בשמורות הטבע והנחלים שבצפון. יחד עם זאת משרד הבריאות מדגיש כי לאור ריבוי המקרים של המחלה והאימות החיובי של מקרי הדבקה יש להקפיד ולשמור על ההנחיות של המשרד בנוגע למניעת מחלת הלפטוספירוזיס (עכברת). לאחר התייעצויות עם כל גורמי המקצוע הרלוונטיים בתחום והרשויות המוסמכות המשרד מעדכן את ההנחיות לציבור.

הנחיות מעודכנות לציבור: משרד הבריאות מזהיר לא להיכנס למים או לאדמה רטובה ממי נחלים אלו: נחל זכי, יהודיה, משושים, זוויתן , נחל הירדן באזור פארק הירדן בלבד, שפך נחל דליות באזור המג'רסה (בטיחה, בקעת בית צידה) ונחל ג'ילבון.

הבוקר נתקבלו תוצאות של בדיקות הקולי הצואתי ממעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות.

ואלו תוצאות הספירה:

נחל זויתן  500
נחל משושים  1100
נחל יהודיה  1170
נחל זכי  4400

תקן סף לטבילה או שחיה הוא 400. נתון זה הוא חלק ממכלול הנתונים בהליך קבלת ההחלטות בשילוב עם נתונים אפידמיולוגיים ואחרים. חולים שטבלו במים או בבוץ רטוב ממי הנחל באותם נחלים החל מתאריך 1.7.18 וסובלים מחום מעל 38 מעלות שנמשך יותר מיממה ותקופת זמן של פחות מ-3 שבועות לאחר הטבילה מתבקשים לפנות לרופא המשפחה.

מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים אינו צריך לפעול. המשרד מחדד את האזהרה מפני כניסה למים כלפי נשים בהריון, קשישים, ילדים ובעלי מחלות כרוניות. בכל שאר המקומות באזורי צפון הארץ ניתן לטייל כבשגרה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר: ״אנחנו עוקבים מקרוב באופן יומי ומדווחים לציבור בצורה שוטפת. חשוב לנו להזהיר מפני תופעת פייק ניוז שרצה ברשתות החברתיות, ולהקפיד להסתמך רק על הודעות רשמיות של הגופים המוסמכים לכך. את המידע הרשמי אפשר למצוא באתר משרד הבריאות ובפרופילים הרשמיים של המשרד ברשתות החברתיות. כמו כן באתר של רשות הטבע והגנים.״

 

צילום: רשות הטבע והגנים
צילום: רשות הטבע והגנים
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: