מבזקים

ראש ממשלת בריטניה בתמיכה חסרת תקדים בישראל

תוכן עניינים

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי הצטרפה היום יום ב' אל שליש מחברי הפרלמנט הבריטי למפגן תמיכה חסר תקדים בישראל על אדמת הממלכה.

תרזה מיי וחברי הפרלמנט הגיעו לארוחת הצהריים השנתית של אגודת ידידי ישראל במפלגה השמרנית, וראש הממשלה לא הסתפקה רק בנוכחות אלא נשאה נאום נלהב, שבו הצהירה על תמיכתה הבלתי מסויגת בישראל. על התנגדותה הנחרצת לתנועת החרם, ועל מאבקה באנטישמיות ובהכחשת השואה.

"הצהרת בלפור היא אחד המכתבים החשובים ביותר בהיסטוריה", הצהירה מיי על הבמה במלון "ווסטמינסטר פארק פלאזה" בלונדון, אחרי שהקריאה קטע נבחר מתוך מסמך התמיכה הפומבי הראשון של ממשלת בריטניה בבית לאומי ליהודים בארץ ישראל.

"אנחנו בבריטניה מאמינים בפתרון שתי המדינות לשני עמים, שהדרך היחידה להשיג אותו היא באמצעות משא ומתן ישיר, ללא תנאים מוקדמים. ישראל היא מדינה דמוקרטית פורחת, מגדלור של סובלנות, מנוע של חדשנות ודוגמה ומודל לשאר העולם לאופן שבו מתגברים על קשיים ומכניעים חסרונות".

מיי הזכירה את ביקורה בישראל בשנת 2014, אז כיהנה כשרת הפנים: "רק כשאתה מתהלך בירושלים או בתל אביב, אתה רואה מדינה בהן את כל בני הדתות והמינים מרגישים חופשיים ושווים בעיני החוק".

 

מאת: דוויד בונד

צילום ג'ון ריפקין

 

%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%98%d7%a0%d7%99%d7%94

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: