מבזקים

ראובן ריבלין לנשיא צ'כיה: "אתה אחד מחבריה הקרובים של ירושלים"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ורעייתו בקבלת פנים ממלכתית שערך לנשיא צ'כיה ורעייתו, אמר: ״אתה אחד מחבריה הקרובים של ירושלים, תמיכתך בה היא מתנה מיוחדת עבורנו״

שלום שי גיחז | י"ח בכסלו תשע"ט | יום שני 26 בנובמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין ערכו היום קבלת פנים ממלכתית לנשיא צ'כיה מילוש זמאן ורעייתו איוונה זמאנובה, במסגרת ביקורם הממלכתי בישראל. נשיא צ'כיה התקבל בטקס רשמי במהלכו נוגנו המנוני שתי המדינות ובהמשכו סקרו הנשיאים את משמר הכבוד הצה"לי ונשאו הצהרות משותפות. לאחר מכן קיימו השניים פגישת עבודה במסגרתה דנו בחיזוק היחסים בין המדינות.

נשיא המדינה ברך את נשיא צ'כיה ורעייתו עם הגעתם לירושלים בירת ישראל. "אתה חבר קרוב לעם היהודי ולמדינת ישראל," אמר הנשיא והוסיף: "גדלתי בירושלים והעברתי את כל חיי בעיר הזו. אני יודע שזו עיר הבירה שלנו, אני יודעת את זה בכל תא בגופי. אבל אני גם יודע אדוני הנשיא, שאתה אחד מחבריה הקרובים של ירושלים. תמיכתך בירושלים היא מתנה מיוחדת עבורנו לכבוד שנתנו ה-70. אנחנו שמחים על תמיכתך בהעברת השגרירות הצ'כית לירושלים. הצהרותייך האחרונות הן סימן מובהק לתמיכתך ואנחנו מקווים שזה יתבטא בעתיד הקרוב. על פי התנ"ך, ירושלים היא עיר השלום. וכמוך, אני בטוח שהכרה בירושלים כבירת ישראל לא תפגע בשלום, זה עשוי למעשה לעזור לו".

נשיא צ'כיה הודה לנשיא המדינה על קבלת הפנים החמה ואמר: ״אני שמח מאוד להיות כאן היום ומצפה לדיון מעמיק איתך ועם ראש הממשלה וכן לנאומי בכנסת, אשר יפתח במילה החשובה מכל- שלום״. הנשיא הצ'כי אמר כי הוא התמלא השראה ממה ששמע על תפיסתו המדינית של נשיא המדינה והבהיר כי הוא אינו מאמין בפתרון שתי המדינות. "אני לא רואה כיצד תוכל להתקיים בעזה מדינה עצמאית מפני שחמאס מקדם מדינה של טרור".

בפגישתם הבהיר נשיא המדינה כי: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא יכולה להיות מדינה יהודית מבלי להיות דמוקרטית ולא דמוקרטית מבלי שתהיה יהודית. כשנולדתי היו 250 אלף יהודים בארץ ישראל. היום, אחרי 70 שנות עצמאות אנחנו תשעה מיליון אזרחים ומתוכם שבעה מיליון יהודים וברור לנו כי עלינו למצוא את הדרך לחיות יחד, כי לא נגזר עלינו לחיות יחד, נועדנו לכך ונוכל לקיים עתיד מצוין יחדיו".

הנשיא הוסיף והדגיש: "העם היהודי חזר לארצו והערבים שגרו בין הירדן לים התיכון כאן איתנו, ואנחנו צריכים למצוא דרך לחיות יחד. אם נבנה אמון נוכל להגיע להסכמה. אנחנו חולקים אדמה, חולקים ים אחד, רכבות, קשרים עם מדינות ערביות. אנחנו יכולים להיות גשר לעולם הערבי במזרח התיכון. אבל לפני הכל חייבים שכנינו לזכור שישראל היא עובדה קיימת תמיד".

נשיא המדינה הודה לנשיא זמאן על הידידות העמוקה וארוכת השנים ואמר: הנשק בו אחזתי כחייל צעיר היה נשק צ'כי, הטייסים הישראלים הוכשרו בפראג וביניהם ראשון הצנחנים הישראלים שהלך לעולמו השנה חיים גורי. לאורך שנות דור פרחה היהדות בפראג והקשר בין הצ'כים לישראלים ידוע בהיסטוריה של האומות. זוהי זכות גדולה לקבל אותך פה ואת התמיכה שלך בקהילה האירופאית. תודה רבה לך ידידי".

צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: