מבזקים

איתן כבל: "עליה במחיר החשמל תגרור את כל המשק לעליות מחירים"

תוכן עניינים

בדיון חירום בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל בנושא עליית מחירי החשמל וההתייקרויות הצפויות במשק, השתתפו יו"ר רשות החשמל, מנהל ויו"ר רשות המים, ראש ועדת המחירים באוצר ויו"ר חברת החשמל

אהרון קלפה | י' בטבת תשע"ט | יום שלישי 18 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז
צילום: דוברות הכנסת יצחק הררי

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פתח הבוקר את הישיבה על ההתייקרויות במשק ואמר: ״ראש הממשלה היה פה בשימוע והבטיח כי מתווה הגז יגרום להוזלה במחירים לאזרחי ישראל ומהתקווה הזו אין כלום. הגיעה העת שהמדינה תבחן לפתוח את ההסכם של המתווה כי מחירי חשמל גבוהים יגרמו לעליית מחירים בכל התחומים".

עוד אמר ח״כ כבל: "זימנתי את הדיון הזה בעקבות העלייה הצפויה במחיר החשמל שאמורה לגרור את כל המשק לעליות מחירים. העלייה המשמעותית הזו מייצרת השפעה מאוד ישירה על גורמים אחרים שמנצלים הזדמנות להעלות מחירים. וכמובן יש את כל אלה שמנצלים הזדמנות להעלות מחירים כי אפשר והגל הגדול עוד לפנינו כי יש עוד כאלה שעדיין מתביישים אבל גם זה יגיע".

"אני פונה ליו"ר רשות החשמל, אני יודע שאתה כמעט טכנוקרט לחלוטין והיכולת שלך להשפיע היא כמעט אפסית אבל יש לך מעמד ציבורי מהמדרגה העליונה ולאמירה שלך יש משמעות ציבורית מהמדרגה העליונה. יושרך אינו מוטל בספק ואתה יודע שהחטא הקדמון הוא הסכם הגז בין הטייקונים לחברת החשמל. מה שאני מצפה ממך היום זה לומר את הדברים לא ליד, לא כאילו, אלא באופן הברור ביותר. הגיע העת לבחון שהמדינה תבדוק אם יש כאן הפרה משתלמת ותתבע לפתוח את חוזה הגז זו חובתה".

"כל תרגיל שיבקש לדחות את העלייה לתת סובסידיה נקודתית בסוף זה יחזור לציבור בכפל כפליים. ההסכם הזה הוא כמעט הסכם מושחת כי כשהוא נחתם הוא נחתם עם מונופול. לא אוותר לך היום, אני תובע מיו"ר רשות החשמל לקום ולהגיד את הדברים האלה בצורה ברורה, היום מחירי הגז בשוק לאין שיעור יותר נמוכים ממה שמוכר המונופול לחברת החשמל".

"בטווח המידי הממשלה חייבת להתערב. הטייקונים האלה בסופו של דבר חיים מאיתנו, מהמדינה. לא יהיה מצב שהציבור שהובטח לנו שהגז הוא התקווה החדשה שלנו, ישב ראש הממשלה בשימוע מתווה הגז והבטיח ומהתקווה הזו אין כלום. הבטחות שלא מומשו. שר האנרגיה דיבר אתמול במליאה ואני אומר לו שזה קשקוש גמור, עד מתי תמרח אותנו. יש לנו סמכות מוסרית כלפי כל מי שעוסק בעניין הזה".

 

דיון 1 דיון 2 דיון 4 דיון 3

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: