הטייס, סרן י׳, והנווט, סגן ר׳, ניהלו את האירוע בתנאים מורכבים כאשר היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוותו, בגובה של כ-30,000 רגל (כ-9 ק״מ מעל פני הים), בתנאי קור קיצוניים ורוח עזה (כ-45 מעלות צלזיוס מתחת ל-0). "מדובר בתקלה נדירה", מספר קצין בכיר מחיל האוויר, "לא היו סימנים או אזהרה, זה קרה בהפתעה גמורה. נעשה הכל כדי להבין מה קרה".

חברי צוות האוויר, בהחלטה משותפת, ולאחר שהבינו את משמעות האירוע והעריכו כי יצליחו לנהג את המטוס לעבר נחיתה בטוחה, דיווחו ליחידת הבקרה על האירוע ופנו לבסיס הקרוב לנחיתה.

"האירוע הסתיים בשלום הודות לצוות האוויר ולהכשרה שהם עוברים", הוסיף הקצין הבכיר, "הם פעלו באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים".

הצוות נחת בשלום ולאחר בדיקה רפואית נקבע כי מצבם טוב.

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי קרב מסוג F-15 (״בז״) עד לסיום התחקיר והפקת הלקחים.