מבזקים

הפגנות ענק נגד נשיא ונצואלה: חואן גוואידו הכריז על עצמו כנשיא

תוכן עניינים

בזמן שמאות אלפים הפגינו נגד מדורו הסוציאליסטי, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו הכריז אתמול (ד') על עצמו כנשיא זמני. מדורו סירב להיכנע והודיע על ניתוק היחסים עם וושינגטון וגירוש אנשי הקונסוליה

גבריאל ודררו | י"ח בשבט תשע"ט | יום חמישי 24 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

רוב מדינות האזור הצטרפו לארה"ב. "כל האופציות על השולחן", איים נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. 13 מפגינים נהרגו ביממה האחרונה וכארבעה בני אדם נהרגו בוונצואלה בעימותים שפרצו בין תומכי הנשיא, ניקולאס מדורו, לתומכיו של יו"ר האופוזיציה, חואן גואידו, שכאמור השביע את עצמו לנשיא המדינה.

רוסיה וטורקיה הכריזו כי הן ימשיכו להכיר בניקולאס מדורו כנשיאה של ונצואלה. מוקדם יותר הודיעו ארה"ב, קנדה, ברזיל, ארגנטינה קולומביה ופרגוואי כי הן מכירות ביו"ר האופוזיציה, חואן גואידו, כנשיאה הלגיטימי של המדינה.

גואידו השביע את עצמו אתמול לתפקיד בפני תומכיו.  קוסטה ריקה הודיעה כי היא מכירה בחואן גואידו, יו"ר האופוזיציה בוונצואלה, כנשיאה הלגיטימי של המדינה. בכך, מצטרפת קוסטה ריקה לשורה של מדינות שהכירו בנשיאותו של גואידו ובהן ארצות הברית וקנדה.

שר ההגנה של ונצואלה, ולדימיר פדרינו, תקף את יו"ר האופוזיציה חואן גואידו, שהכריז על עצמו כנשיא: "לא נכיר באף מנהיג התובע לעצמו את המנהיגות באופן חד צדדי ופועל מאינטרסים זדוניים". פדרינו כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, התייחס להחלטת נשיא ונצאולה, ניקולס מאדורו, לגרש את הדיפלומטים האמריקנים ממדינתו: "אין לו סמכות משפטית לנתק את היחסים איתנו. נמשיך לקיים קשרי גומלין עם הממשלה החדשה בראשות חואן גואידו". פומפאו הוסיף כי "על הצבא להמשיך ולהגן על כל האנשים שחיים במדינה".

 

חואן גוואידו. צילום: רויטרס
חואן גוואידו. צילום: רויטרס
גוואידו משביע את עצמו. צילום: רויטרס
גוואידו משביע את עצמו. צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: