מבזקים

צרפת: קבוצה סודית של עיתונאים תקפה ולעגה לנשים ברשת במשך שנים

תוכן עניינים

עיתון ליברסיון הצרפתי חשף על חברי קבוצה סודית בפייסבוק שכל חבריה הם אנשי תקשורת צעירים, שהתעמרו בעמיתותיהם. התגובות הסוערות בצרפת קראו להעמיד אותם לדין

גבריאל ודררו | ז' באדר א' תשע"ט | יום שלישי 12 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

עוד חשף העיתון כי אחד העיתונאים שלו עמד בראש הקבוצה הסודית בפייסבוק ועוד כמה עיתונאים נוספים הושעו, והממשלה שוקלת אם לשנות את החוק כך שיהיה אפשר להעמידם לדין

אם היוודע הסוד של חברי הקבוצה הסודית, סערו הרוחות אתמול (ב') בצרפת ונשמעו גינויים חריפים. מסתבר כי במשך שנים הם ניהלו קבוצת פייסבוק סודית ולעגו לעמיתותיהם הנשים, תוך שימוש בתמונות פורנוגרפיות כדי ללעוג להן.

הקבוצה נחשפה על ידי חקירה פנימית של היחידה לבדיקת עובדות של העיתון השמאלי "ליברסיון", שגילתה כי מייסד הקבוצה הוא העיתונאי וינסנט גלאד, שהושעה בעקבות זאת. גם עורך הגרסה המקוונת של העיתון, אלכסנדר הרוו, וכן מקבילו במגזין המוזיקה והתרבות דייוויד דוסה, הושעו מתפקידם.

הקבוצה הסודית הוקמה בשנת 2009 והייתה מורכבת בעיקר מגברים בשנות ה-30 שהתעמרו בנשים ברשת ולעג לתרבות האונס.

הקבוצה ניסתה בין היתר להשפיל את מגישת הטלוויזיה פלורנס פורסל, כשהם מתחזים למפיקים של תכנית טלוויזיה יוקרתית והציעו לה עבודה. בנוסף הם פרסמו את ההקלטה של הריאיון המזויף.

בממשלה הצטרפו לביקורת נגד העיתונאים. השר לעניינים דיגיטליים, מוניר מהג'ובי, תיאר את חברי הקבוצה כ"לוזרים". לדבריו, "זו חברה של בחורים שנמצאים באופוריה מכוחם לצחוק על אנשים אחרים, רק שבחיים האמתיים ללעג שלהם הייתה השפעה", אמר.

השרה לענייני שוויון מרלן שיאפה הדגישה כי הטרדה ברשת היא עבירה פלילית. היא הוסיפה כי היא שוקלת להאריך את טווח השנים שבהן ניתן להעמיד לדין על התבטאויות ברשת. כיום, רק דברים שפורסמו ב-2013 ואילך ניתנים לחקירה.

עיתונאי ששמו גלאד, הכחיש כי הם התמקדו בנשים, וטען כי הם צחקו על הכול ועל כולם. אתמול הוא פרסם התנצלות ארוכה בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי הוא קרא ציוצים קודמים שלו משנת 2013 כשצחקתי על תרבות האונס וכתב שהוא אני מתבייש. עוד אמר כי לא הבין עד היום שהתנהגותו הייתה מצ'ואיסטית.

 

פייס

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: