מבזקים

נתניהו: "תקומתה של מדינת ישראל ושל הצבא היהודי הוא להגן על עתיד העם היהודי"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומייק פנס סגן נשיא ארה"ב, יחד עם מנהיגי העולם בוועידה לשלום וביטחון במזרח התיכון בוורשה

שלום שי גיחז | ט' באדר א' תשע"ט | יום חמישי 14 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס. פתח פגישתם, אמר נתניהו: "רק לפני כ-75 שנה העם היהודי היה חסר הגנה לחלוטין. נשחטנו כאן במיליונים על ידי הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם ולא יכולנו לעשות דבר. באותה שעת ייאוש כאן על האדמה הזו, גיבורים יהודים צעירים עמדו בכוחותיהם האחרונים מול אלפי חיילים נאצים. הם אמרו שאם עליהם למות, הם ימותו כגברים ונשים חופשיים ויצילו את כבודו של העם היהודי.

הם לא ידעו שהם סימלו בדרכים רבות את תקומתו של העם היהודי, תקומתה של מדינת ישראל שהוקמה קצת לאחר מכן ותקומתו של הצבא היהודי שמגן כעת על העתיד היהודי.

כשמרד ורשה התרחש, אף אחד לא הגיע לכאן לעזור לנו. היום אנחנו בונים יכולות עצמאיות להגן על עצמנו. יש לנו ידידה גדולה, ידידתנו הגדולה מכולן היא ארצות הברית – אין ברית דומה לה ואין שותפות דומה לה. אלה לא מילים גרידא, הן לא מגיעות רק מהיגיון העובדות אלא מהלב.

יש קשר עמוק של קירבה והזדהות בין העם האמריקאי לעם ישראל ולהפך. אנחנו יודעים שאין לנו ידידה טובה בעולם מארצות הברית ולכם אין ידידה ושותפה טובה מישראל. אני יודע שאתה יודע את זה וגם שהנשיא טראמפ יודע את זה ואנחנו מעריכים את עמדתו האיתנה ואת החלטתו להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. התמיכה של ממשלתך בישראל, באומות המאוחדות, יוצאת מן הכלל. הוועידה הזו, שאתה ארגנת, עם 60 שרי חוץ, שרי חוץ ערבים וראש ממשלה ישראלי שבפעם הראשונה עומדים יחד נגד איראן בבהירות ואחדות רבה כל כך – זה משהו שאנחנו מעריכים מאוד.

אין לנו ידידים טובים מכם ואנחנו יודעים זאת. אני רוצה שאתה תדע, עם משלחתך היוצאת מן הכלל עמה אנו עובדים, שאנחנו מצפים להמשיך לחזק את הברית החזקה הזו. אני רוצה להודות לך על כל מה שעשית, עודך עושה ועוד תעשה כדי לתמוך במדינה היהודית".

 

צילום: רועי אברהם/לע"מ
צילום: רועי אברהם/לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: