מבזקים

תרגיל צבאי: ארה"ב פרסה מערכת הגנה מפני טילים בישראל

תוכן עניינים

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב מקיים בימים אלה פריסה תרגילית של מערכת הגנה מפני טילים בישראל. התרגיל כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת

רות קרייתי | כ"ז באדר א' תשע"ט | יום שני 4 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז

הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב הציב בארץ בפעם הראשונה מערכת ההגנה מפני טילים (THAAD) כחלק מתרגיל משותף עם צה"ל. מטרת פריסת המערכת היא תרגול יכולת פריסה מהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם, חיזוק היכולות ושיתוף פעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה״ל.

מצה"ל נמסר כי פריסת מערכת ההגנה האמריקנית בישראל מבטאת את מחויבותה של ארה״ב לביטחונה ולהגנתה של ישראל ומתרחשת זמן קצר לאחר סיומו של תרגיל משותף ג׳וניפר פלקון. "צה״ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקנים במטרה להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל, ורואה בפריסה האמריקנית הזדמנות לתרגל את שילובן של מערכות הגנה אמריקניות מתקדמות במערך ההגנה האווירית", נמסר.

מערכת ה- THAAD מתווספת אל יכולות ההגנה האוויריות של חיל האוויר הצה״ליות הקיימות כנגד טילים בליסטיים ארוכי-טווח, ונחשבת לאחת המערכות המתקדמות מסוגה בעולם. צה״ל ערוך ומוכן להגן על שמי ועורף המדינה מפני מגוון איומים קרובים ורחוקים ומברך על קיומו של התרגיל. מדובר בפריסה הגנתית, שאינה קשורה לאירוע ספציפי.THAAD – Terminal High Altitude Area Defense – משמשת להגנה מרחבית בגובה רב. זוהי מערכת ניידת, שניתן לפרוס במהירות בכל העולם ושמטרתה יירוט טילים בליסטיים. היכולות הספציפיות של המערכת תלויות במשתנים כמו מיקום, טווח, ומאפייני האיום. למערכת יכולות אנדו-אטמוספריות (בתוך האטמוספרה) וגם יכולות אקסו-אטמוספריות (מחוצה לה). ה-THAADמשתמש באנרגיה קינטית כדי ליירט טילים. המערכת מכוונת לעבר חלקים שונים בנתיב הטיל של האויב, וכן לאיומים אחרים.

 

צילום: דו"צ
צילום: us army europe
צילום: דו"צ
צילום: us army europe
צילום: דו"צ
צילום: us army europe
צילום: דו"צ
צילום: us army europe
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: