מבזקים

אות משמים: הרמז של הרב פינטו קירב את ענבל לדת

תוכן עניינים

לפעמים החיים לוקחים אותנו הרחק למחוזות רחוקים שלא האמנו שנגיע אליהם. לפעמים החלטה אחת, גורלית ביותר משנה את חיינו מקצה אל קצה. וכך קרה גם לענבל אשר בזכות ההיכרות שלה עם הספר "תורת הנפש" שחיבר הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, היא התקרבה אל הדת וכיום שומרת שבת. תוך מספר חודשים ענבל עזבה את עולם החומר והתקרבה אל הדת.

ענבל בת 32 הגיעה לפני כשנתיים וחצי לארץ לחופשה, לאחר שהות של עשר שנים במקסיקו. "אבי חי במקסיקו וגם אחי. הגעתי למקסיקו דרכם. עבדתי, למדתי וחייתי שם עם בן זוג. במשך עשר שנים לא התחתנו והייתי על סף ייאוש".

לפני כשנתיים חלה תפנית בחייה של ענבל: "הגעתי לישראל לחופשה, לא כל כך נעימה. סבא שלי נפטר ובאתי להיפרד ממנו. באתי להלוויה ולשבעה. האירוע הזה כמובן יצר בי הרבה רגשות מעורבים, הרבה בלבול, מה אני עושה? אני מפספסת את המשפחה. אני מאבדת את הזמן איכות שלי איתם בשנים הכי חשובות".

בשלב הזה ענבל התלבטה והתקשתה לקבל החלטה לגבי עתידה. "התלבטתי לגבי זוגיות, לגבי מגורים. שם מאוד הצלחתי ברוך ה׳ עם העסק. למדתי והצלחתי בתחום התכשיטים, הצורפות. אבל כל זה לא היה מספיק. פרנסה זה חשוב, אך זה לא הכל בחיים".

ענבל רצתה את משפחתה, ובן זוג שלה ממקסיקו לא תמך ועזר לה נפשית. "לא עניין אותו כל כך שעברתי את המשבר הזה, של לאבד אדם כל כך חשוב".

ענבל נכנסה ללופ מחשבתי שלא נתן לה מנוח. "ישבתי הרבה עם עצמי חשבתי והתלבטתי מה עלי לעשות. האם לעזוב את ישראל ולחזור למקסיקו? תוך כדי מחשבות, הרגשתי צורך עמוק להתחבר לדת ובן זוגי ממקסיקו התנגד. מאוד הפריע לי שהוא לא נתן לי להתחזק".

הרגע בו השתנו חייה של ענבל, היה  רגע בו התגלגל לידה ספר 'תורת הנפש' של הרב יאשיהו פינטו. ענבל: "התרגשתי מהספר כי כשהתחלתי לקרוא, קיבלתי את התשובה לשאלה שהטרידה אותי כל כך באותו רגע. זה היה מדהים. הרגשתי כאילו הפרק נכתב במיוחד בשבילי", היא מספרת בהתרגשות. "בספר קיבלתי תשובה: לא לפחד ללכת אחרי הלב".

ענבל אזרה אומץ והחליטה לעשות מעשה. "בבוקר צלצלתי למקסיקו  והודעתי שאני לא חוזרת לשם. זהו זה, נגמר. אני מתחילה חיים חדשים". נשארתי בארץ, התחזקתי ובאותו שבוע התחלתי לשמור שבת. התחלתי זוגיות חדשה, וכיום כשנתיים אחרי, אנחנו נשואים".

ספרו של הרב פינטו קירב את ענבל אל המסורת. המסרים חלחלו לליבה וכיום היא שומרת שבת באופן קבוע "אני מדליקה נרות שבת כבר כמה שנים, אך כשקראתי את הספר של הרב פינטו התחזקתי והרגשתי שזהו, אני מוכנה לקחת עוד צעד ולהתחיל לשמור שבת. זה היה לפני יותר משנתיים. הבית שלי הוא בית כשר לחלוטין. אני ובעלי מבלים את השבתות שלנו בבית הכנסת ולאחרונה הצטרף אלינו התינוק המתוק שלנו. בעלי מברך אותו בברכת הכהנים כל שבת.

ספר 'תורת הנפש' כמו באגדות. הספר מעניק לי כלים להתמודדות במשברי החיים. הספר והכתוב בוא נתן לי כוחות שלא ניתן להסביר במילים. כשבעלי כיום אמר לי תשאלי מה יקרה, מה לעשות ותפתחי שוב הספר".

חייה של ענבל הפכו לגן עדן של ממש. עולם של רוחניות מלא במשמעות נפתח בפניה. השפע האלוקי נשאב לתוכה. כעבור שנה היא נישאה לבעלה, היא חובקת בן וגם רכשה דירה.

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a0%d7%a4%d7%a9

 

%d7%a2%d7%a0%d7%91%d7%9c

 

%d7%a2%d7%a0%d7%91%d7%9c1

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: