מבזקים

תושבת אילת תיעדה במצלמה עב"מ בשמים תוך כדי נסיעה בכביש הערבה

תוכן עניינים

שנת 1995 כנראה היתה שנת העב"מים באזור אילת והערבה. לפניכם תיעוד נוסף של 'מפגשים מהסוג השלישי' שתועד בצילומים מרהיבים בידי תושבת אילת

דוד רונן | י' בניסן תשע"ט | יום שני 15 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז
הכותב הוא דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים
את תיאור האירוע אני מתעד מילה במילה כפי שסיפרה לי אתי אליאן: "באמצע חודש פברואר 1995 ביום גשום, הייתי בדרכי לאילת ברכבו של ידיד שלי. כשהגענו לדימונה, התחילו סופות חול חזקות. בסיבוב של הערבה, כלומר בירידות המסוכנות, התנשא לו נד חול עצום דמוי טורנדו. הכל עף באוויר והראות היתה אפסית".
"בשלב הזה של הנסיעה, עדיין לא עדכנו אותנו בכך שכבר ירדה כמות עצומה של גשם בערבה וכי יש שלוליות רבות. נסענו לאט עד לפונדק של 101 של כושי רימון. השמיים התבהרו והחלטנו להמשיך בנסיעה לאילת לאחר הפוגה של חצי שעה".
"כמחצית השעה מרגע יציאתנו לדרך, האדימו השמיים באור יפה של שקיעה. צילמתי תמונות אחדות. הגענו לאיזו שלולית ארוכה, כמאה מטרים אורכה. התייעצנו בינינו כיצד לחצות אותה בשלום. הוצאתי את המצלמה בכדי לצלם את השלולית. היינו הרכב היחיד בכביש".
"תוך כדי צילום, הרמתי את ראשי לכיוון העננים האדומים. לפתע ראיתי הבזק אור אדיר מעלי, גבוה מעל המכונית, לכיוון ההרים. בערך בגובה של בניין כלבו שלום ובגודל עצום, משהו ענק שנראה כמו שמש קטנה, נע בשמים. לא הצלחתי להוציא הגה מהפה. צילמתי מהר ולחצתי פעמים על כפתור המצלמה. משהו כזה לא תיארתי לעצמי שאראה בחיים. לא הספקתי לצלם את זה שוב, כשזה עצר ליד אחד העננים".
"הייתי בשוק מוחלט", כתבה אתי, "הוצאתי חצי גוף מהרכב בכדי לנסות למצוא את הדבר המדהים הזה שוב. הידיד שלי כבר היה בתנועה בתוך השלולית הגדולה ואיבדתי את קשר העין עם הדבר המופלא הזה".
"רק לאחר יומיים, כשפיתחתי את הפילם, גיליתי כי בעצם בצילום הראשון רואים דיסק טס במקביל לקרקע ובצילום השני, הוא נוסק במהירות עצומה, כלפי מעלה. לפי צורת העננים הזהה, ניתן לראות כי התמונות צולמו זו אחר זו.
אני שולחת לך את הפילם המקורי בכדי שתוכל לבדוק אותו במעבדה. אני כל כך שמחה שהצלחתי להנציח את הדבר המדהים והיפיפה הזה. תודה, אתי אליאן".
קיבלתי, כאמור, את הפילם המקורי והוא נבדק בשתי מעבדות שונות ותגובתן היתה זהה: "הפילם הינו מקורי. לא בוצעו בו שינויים ולא היו בצילומים השתלת של פרטים אחרים. כמו כן הוכח בוודאות כי הצילומים אינם פרי תקלה במצלמה".
צילום ראשון. עב"ם בשמים. צילום: אתי אליאן
צילום ראשון. עב"ם בשמים. צילום: אתי אליאן
צילום שני: העב"ם טס לתוך העננים. צילום: אתי אליאן
צילום שני: העב"ם טס לתוך העננים. צילום: אתי אליאן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: