מבזקים

לראשונה מזה שנתיים: דאע"ש כובש שטח בסוריה

תוכן עניינים

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. הסורים והאיראנים לומדים זאת בדרך הקשה והמדממת

צביקה נציב | ט"ו בניסן תשע"ט | מוצ"ש 20 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט  https://nziv.net/22315/

מאז דחקו אותם הכוחות הסורים בעזרת האיראנים, מכל מזרח סוריה בואכה הגדה המערבית של נהר הפרת, ומאז שהכוחות הכורדים כבשו את כל השטחים שהיו בשליטתם, ממזרח לנהר פרת בואכה הגבול העיראקי, נמלטו שרידי הכוחות המונים אלפי לוחמים אל המדבר הסורי שבמחוז חומס.

ממאחזים בעומק המדבר ומפסגות ההרים, הם החלו לפעול נגד כל מי שזז בשטחים שבקרבתם ולא משנה אם הם מצבא סוריה, או ממשמרות המהפכה האיראנים, או מהמיליציות האיראניות, או מהכוחות הרוסים הפועלים לצדם, או מהכוחות הכורדים, או מהכוחות האמריקאים הפועלים לצדם.

טקטיקת הלחימה שדאע"ש פועלים לפיה היא "פגע וברח". לאמור, הם מאתרים ציר תנועה של שיירות צבאיות, אורבים להן בנקודה הנותנת להם יתרון טקטי ומתקפה מהירה, המפתיעה את נוסעי השיירות. הם מכניעים אותה או משמידים אותה ובוזזים כלי רכב ונשק מהשיירות.

בימים האחרונים הצליח דאע"ש בגדול. שיירה צבאית סורית גדולה שנסעה על ציר תנועה צפונית מזרחית לעיר אלסוחנה, בקרבת הר בישרי הותקפה מהמארב על ידי דאע"ש. לפחות 20 חיילים וקצינים מצבא סוריה נהרגו. השלל של דאע"ש כלל 7 רכבים ממותקנים במקלעים כבדים ו-2 תותחי שדה, כלי נשק ותחמושת לרוב, איתם הם נמוגים במרחבי המדבר העצום המשתרע באזור.

באותו יום נודע גם כי לראשונה מזה שנתיים הצליחו כוחות דאע"ש לכבוש עיירה במדבר הסורי, אלקואן,  Al-Kawm והכוחות שהגנו על המקום שנמנו על חטיבת אלקודס הפלסטינית, נאלצו לסגת ממנה.

יש לזכור כי לוחמי חטיבת אלקודס הפלסטינית עברו הכשרה צבאית על ידי מדריכים רוסים, ולמרות ההכשרה הצבאית הבסיסית הטובה, נראה כי רמת החיילות שלהם עדיין עלובה, לפחות כמו שהודגמה בכיבוש החדש של דאע"ש.

אזור התקיפה מוקף בעיגול אדום
אזור התקיפה מוקף בעיגול אדום
אחד מרכבי השלל שלקח דאע"ש
אחד מרכבי השלל שלקח דאע"ש
רכבי שלל נוספים
רכבי שלל נוספים
אחד הקצינים הסורים שנהרג במארב זה
אחד הקצינים הסורים שנהרג במארב זה
מפת האזור הכבוש של דאע"ש
מפת האזור הכבוש של דאע"ש
שיירה צבאית גדולה של צבא סוריה נעלמה באזור המדבר הסורי
שיירה צבאית גדולה של צבא סוריה נעלמה באזור המדבר הסורי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: