מבזקים

תרגיל גדס"ר צנחנים על אדמת גרמניה: כך זה נראה

תוכן עניינים

הגיע לסיומו תרגיל ה-Allied Spirit X בהשתתפות לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים. התרגיל התרחש על אדמת גרמניה בשיתוף צבאות זרים ממדינות שונות, ביניהן ארצות הברית, גרמניה ובריטניה

ישי אלבז | כ"ב בניסן תשע"ט | מוצ"ש 27 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

לראשונה, תרגל צה״ל ברמת גדוד על אדמה זרה ובשיתוף עם צבאות זרים. התרגיל נערך במטרה לשפר את היכולות ואת שיתוף הפעולה ההדדי בין הצבאות האחרים, בתרגיל למידה משותף ובתרגול הכוחות. במהלך התרגיל התאמנו הכוחות על לחימה במתארים שונים, תוך רכישת טכניקות חדשות ושימור המיומנויות הקיימות.

במהלך התרגיל התאמנו פלוגות סיור, עורב וחה"ן תחת גדודים זרים: אמריקאי, גרמני ובריטי וגרמני, בהתאמה. בעת השהות בגרמניה התקיימו ימי חינוך בערים נירנברג ורגנסבורג, כחלק מתכנית חינוך ששמה דגש על זיכרון השואה והגבורה והנחלת מורשת העם היהודי.

מפקד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, סגן-אלוף עודד זימן, אמר: ״לפני מספר שבועות נחתו על אדמת גרמניה לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים לקראת תרגיל משותף עם צבאות זרים. עצם קיום התרגיל על אדמת גרמניה מהווה סגירת מעגל משמעותית ואבן דרך בהעצמתו של צה״ל. מדובר בתרגיל שכלל השתתפות גדולה של כוחות מצבאות ארה״ב, גרמניה ובריטניה. אנחנו מגיעים לשיאו של תהליך למידה הדדית ושיתוף פעולה, מתוך ההבנה שאנו מייצגים במעמד זה את צה״ל ואת מדינת ישראל ככלל״.

צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: