מבזקים

העלמת מס? כך תדעו מה העונש שצפוי לכם

תוכן עניינים

בוודאי לא פעם שמעתם את המושג: "העלמת מס".

העלמת מס ממס הכנסה, יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של מקרים.

העלמת מס נחשבת לעבירה פלילית חמורה מאוד, אשר כל אדם או חברה הנתפסים בגין ביצוע עבירה זו, עלולים לקבל על כך עונש חמור מאוד, לאחר תהליך משפטי ממושך.

העונש המינימלי הצפוי על העלמת מס הינו תשלום קנסות בסכומים שונים והעונש המקסימלי אשר יכול להיקבע על ידי בית המשפט במקרה של העלמת מיסים הינו: עונש מאסר בפועל של עד שבע שנים.

מעלימי המס אינם עבריינים בדרך כלל, אלא אנשים נורמטיביים, אשר היו בטוחים כי לא יתפסו בגין העלמת מס באופן כזה או אחר.

חשוב מאוד לדעת שמערכת המשפט בישראל מתייחסת בחומרה רבה לאנשים אשר מעלימים מס ודנה אותה בחומרה רבה.

מהן עבירות מס?

עבירות מס הן מגוון עבירות שונות, אשר ניתן להגדיר אותן כעבירות מס טכניות המתבצעות באופן לא מודע בשל העובדה שלא ידע כי פעולה שביצע נחשבת בגדר העלמת מס.

במקרה שכזה העונש של מעלים המס יהיה עונש פחות חמור שכן, עורך הדין שלו יכול לטעון לחפותו ולהגדיר את המניע לביצוע עבירה זו כתום לב.

לעומת העבירות המתבצעות בתום לב, ניתן למצוא עבירות מס מהותיות יותר או סיוע בעבירות מס, אשר מתבצעות במודע.

במקרה שבו מתבצעות עבירות מס מהותיות בכוונה תחילה, הרי שעובר העבירה יקבל עונש חמור יותר לאחר שעמד לדין.

כמובן שכל אדם אשר עבר עבירת מס, בכוונה או שלא בכוונה, חייב לבחור עורך דין מיסים מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע לו לקבל את העונש המינימלי בגין העבירה אותה ביצע.

חוקי המיסים

אם אתם תוהים האם אתם מבצעים עבירת מס כלשהי באופן לא מודע, כל שעליכם לעשות זה פשוט להתוודע אל חוקי המיסים, אשר מפרטים בצורה הטובה ביותר את החובות שיש לכל בעל עסק, אדם העוסק במקצוע חופשי או חברה, אודות הגשת דוחות לרשויות המס, תשלום מיסים רלוונטיים ועוד.

התוודעות אל חוקי המיסים בצורה הטובה ביותר, תסייע לכם להימנע מעבירות מס בתום לב.

כמובן שחוקי המיסים אינם נוגעים רק לדיווח על הכנסות אלא גם על ניכוי הוצאות שאינן מותרות. לא פעם אדם מבצע ניכוי של הוצאות שאינן מוכרות והדבר נחשב לעבירת מס לכל דבר.

מהו העונש הצפוי על עבירות מס

בתי המשפט אינם בוחלים בעונשים כבדים לאותם אלה שעוברים על חוקי המס.

מכיוון שעבירות המס הופכות להיות בשנים באחרונות עבירות נפוצות מאוד, הרי שבתי המשפט מעוניינים להרתיע את מעלימי המס ולכן, אדם שנתפס עובר עבירת מס כזו או אחרת, יידרש לתת על כך את הדין באופן מהותי וצפוי לקבל עונש כבד על מעשיו.

כאשר אדם נתפס בגין עבירת מס, הרי שהשופט יבחן את הנסיבות אשר הובילו אותו לביצוע העבירה, את העבר הפלילי של האדם, האם יש לן הרשעות קודמות ועוד.

לא פעם, בית המשפט יגזור על הנאשם עבודות שירות במקום עונש מאסר וזאת בשל גילו או מצבו הבריאותי, המשפחתי או הכלכלי.

העונשים הצפויים לעובר עבירת מס הם רבים ומגוונים. מלבד העובדה שהעונש יינתן בהתאם למצבו האישי של האדם, הרי שהעונש יינתן בהתאם לסוג העבירה אותה האדם עבר, לחומרת העבירה, למניע של העבירה ועוד.

אין ספק שעונש הצפוי על עבירת מס יכול להיות כבד מאוד ובכדי להימנע עד כמה שניתן מעונש חמור אם נתפסתם עוברים עבירת מס, כדאי שתפנו לעורך דין מיסים.

כיצד בוחרים עורך דין מיסים

עורך דין מיסים הוא עורך דין פלילי המומחה בתחום עבירת מס. חשוב מאוד שלא להתפשר בתהליך בחירת עורך דין מיסים שילווה אתכם וייצג אתכם בתהליך, מכיוון שלא פעם חומרת העונש שתקבלו יהיה בהתאם למקצועיות, לוותק ולניסיון שיש לעורך הדין שבו תבחרו.

לכן, בטרם תבחרו עורך דין הרלוונטי לצורך ייצוג בתהליך משפטי, עליכם לבחון מספר דברים:

  1. האם מדובר בעורך דין מוכר, בעל מוניטין בתחום – ניתן לברר זאת משיטוט קצר באינטרנט, התוודעות אל עורך הדין, מציאת חוות דעת כזו או אחרת אודות עורך הדין באינטרנט ועוד
  2. המלצות – אם יש לכם חברים, בני משפחה או מכרים אשר נעזרו בעבר בשירותיו של עורך דין מיסים בשל עבירת מס אשר עברו, חשוב מאוד לקבל מהם המלצה, מכיוון שהמלצה מאדם קרוב שנעזר בשירותיו של עורך דין היא המלצה אותנטית ובעלת ערך
  3. ניסיון – חשוב לבדוק מהו הניסיון שיש לעורך הדין המדובר בייצוג בתחום עבירות מס. עורך דין מנוסה בתחום הוא עורך דין אשר ניתן לסמוך עליו שייצג לא מעט לקוחות והשיג עבורם את המרב
  4. ניתן לבדוק בקרב לקוחות אשר עורך הדין ייצג אותם, האם עורך הדין אכן הועיל להם בתהליך ואכן הפחית בעונשם או שמא עורך הדין לא עשה יותר מדי בעבורם והם יצאו מהתהליך המשפטי עם עונש כבד.

irs

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: