מבזקים

נעצרה כנופייה של פורצים וגנבי כלי רכב שפעלה בירושלים

תוכן עניינים

נעצרה כנופיית פורצים וגנבי כלי רכב שעל פי החשד היו מעורבים בהתפרצויות וגניבת עשרות כלי רכב מירושלים והסביבה בשווי כולל של מיליוני שקלים.

במסגרת הלחימה בפשיעה והגברת פעילות האכיפה כנגד עבירות ההתפרצויות וגניבות כלי רכב, משטרת ישראל ביצעה פעילות מקיפה וממוקדת, גלויה וסמויה, בדגש לירושלים וליישובים סמוכים.

כפועל יוצא של פעילות זו, התנהלה במהלך השבועות האחרונים חקירה סמויה כנגד כנופיית פורצים וגנבי כלי רכב שפעלה בירושלים וביישובי הסביבה בהונאה שיטתית, מתוחכמת ומאורגנת כלפי עשרות אזרחים מהם נגנבו כלי רכב חדשים ורכבי יוקרה בשווי כולל של מליוני שקלים.

עם סיומה של החקירה הסמויה ומעבר לחקירה גלויה נעצרו 3 חשודים, ב.מ. תושבי מזרח ירושלים (בית חנינא וסילוואן), אשר עפ"י החשד פעלו אל מול מעורבים נוספים בשטחים בשיטה מתוחכמת שהתבססה על פיצוח ופריצה למחשבי חברת יצרניות כלי הרכב בחו"ל ועל ידי כך השיגו גישה ישירה למאגר נתוני כלי הרכב ברחבי העולם. בנוסף, השיגו החשודים את מספר קוד מפתח הרכב עפ"י החשד ממוסכים מורשים המטפלים בכלי הרכב.

חברי הכנופיה פעלו בשני דרגים שהתבססו על צוות שסייר בשטח, איתר את כלי הרכב שיוצרו ע"י יצרנים ספציפיים, העתיקו את מספר השילדה של הרכב והעבירו הפרטים לדרג המקביל הנמצא בשטחים.

בשלב זה, ועם קבלת פרטי הרכב, ביצעו החשודים עשרות חדירות שלא כדין למחשבי החברה בחו"ל ובכך השיגו לידיהם את כלל נתוני הרכב כולל קוד מפתח הרכב, אשר שוכפל בשטחים והועבר לחוליה בארץ.

מהחקירה עולה כי לאחר שקיבלו לידיהם חברי החוליה את מפתח הרכב ועליו מספר הרכב ופרטיו, היו מגיעים לכתובת בה אותר הרכב , מציבים תצפיתנים שווידאו כי בעלי הרכב אינם בסביבה ,נכנסים לרכב באמצעות המפתח המשוכפל שהיה בידם, מנטרלים את מערכת האבטחה של הרכב, גונבים אותו ומעבירים אותו לשטחים.

עד כה ידוע למשטרה על עשרות  כלי רכב , רובם מדגמים חדשים ויוקרתיים, שנגנבו באותה השיטה בירושלים וביישובים סמוכים.

במסגרת החקירה ביצעו השוטרים פשיטה על מוסך בדרום העיר וחיפוש מסמכים עפ"י צו של בית משפט , וזאת לאור חשד שנבדק  בחקירה לפיו עובדי המוסך להם גישה לפרטי הרכבים שטופלו במוסך, העבירו את מספר קוד  מפתחות ופרטי הרכב לחשודים. המשטרה גבתה עדויות מבעלי תפקידים ועובדי המוסך.

בטרם החלה החקירה הסמויה ולאורך ניהולה הצטברו במשטרה תלונות אודות גניבת כלי רכב,  וכן הודות לפעילות יזומה של החוקרים הגיעו לקורבנות נוספים שרכביהם נגנבו באותה השיטה.

הודות לפעילות מאומצת במישור הטכנולוגי, המודיעיני, המבצעי והחקירתי , אותרו החשודים המעורבים ובוססו הראיות כנגדם.

יודגש כי החקירה נוהלה תוך עדכון שוטף של נציגי ויבואני חברות כלי הרכב בארץ, אשר עמדו בקשר עם בעלי החברה בחו"ל.

כאמור נעצרו 3 חשודים, חלקם נעצר תוך כדי מרדף ומעצר 'על חם' בעת שביצעו את עבירות גניבת הרכב. מעצרם הוארך  ע"י בית המשפט עד לתאריך22.12.16 .

כמו כן בוצעו חיפושים במספר זירות, בחיפוש שבוצע במחסן במזרח העיר אותרה כספת ובה עשרות מפתחות כלי רכב מהדגמים המסויימים ולכל מפתח הוצמדו פרטי הרכב, מספרו ומספר הקודן.

חקירת המשטרה נמשכת.

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה רואה בחומרה רבה את השימוש הפלילי בטכנולוגיה מתקדמת במטרה להונות ולגנוב רכוש פרטי ובכך לפגוע באזרחים תמימים וכן קשר עם בעלי ועובדי מוסכים שעפ"י החשד העבירו מידע לחשודים. הפעילות המורכבת והנחושה של המשטרה שהובילה למעצרם של ראשי הכנופיה חשפה את שיטת גניבת כלי הרכב ומנעה פגיעה נוספת ברכוש  הציבור. המשטרה תמשיך לפעול בעקביות ובנחישות לחשיפה, איסוף ראיות ומיצוי הדין עם העבריינים וכן להגנה על רכוש ובטחון הציבור".

 

מאת: עופר תמיר

צילום: דוברות המשטרה

 

%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97%d7%95%d7%aa1

%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97%d7%95%d7%aa-2

%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97%d7%95%d7%aa3

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: