מבזקים

איך להקים חנות באינטרנט – המדריך המלא

תוכן עניינים

חולמים על חנות אינטרנטית, כזו שתעבוד עבורכם ותזכה אתכם בהכנסה פאסיבית? חשוב שתדעו שהחלום אינו בשמיים אך, כמו כל חנות נדרשת מחשבה, השקעה ותפעול נכונים. להלן המדריך המלא של הקמת חנות אונליין שמוכרת!

העובדה כי חנות אינטרנטית לא דורשת שכירות, ארנונה, מיסים ועיצוב נכונה, אך חשוב להבין שיש מחויבויות אחרות. ללא תכנון נכון, בנייה מקצועית ותפעול שוטף, האתר יכול להיות נכס דיגיטלי שומם, חנות שלא נכנסים אליה לקוחות ולא מחזירה את ההשקעה.

הצעדים הראשונים בהקמת חנות וירטואלית

השלב הראשון, עוד לפני שניגשים לבנייה אקטיבית של האתר, חשוב להבין היכן בשרשרת השיווק והמכירה האתר נמצא. דהיינו, כל עסק חייב שתהיה לו אסטרטגיית שיווק אשר בתוכה נכנס השיווק הדיגיטלי. אתר מכירות אשר תלוש ממאמצי השיווק והמכירה הכלליים של העסק, בדרך כלל אין לו אפשרות להצליח או לשרוד לזמן ארוך.

מומלץ מאוד לבנות תוכנית או מיני תוכנית שיווק ופרסום, להבין אילו פלטפורמות נוספות קיימות וכיצד הן יתרמו לקידום האתר והמכירות שיבוצעו בו. אתר מכירה, יפה ומקצועי ככל שיהיה,  לא יכול לעמוד לבדו בחוד המכירה ומחייב תכנון מוקפד של תהליכי שיווק, פרסום ומכירות.

השלב השני ובעצם הצעד הראשון אל עבר הקמת חנות אונליין היא הפנייה לאנשי המקצוע הנכונים למשימה. חשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע איכותיים. חנות אינטרנטית אינה אתר תדמיתי רגיל. יש לדעת כיצד לבנות את החנות בצורה הנכונה, למקסם את חווית המשתמש ולדאוג שהעיצוב יהיה מזמין ומספק.  טרם הבחירה בחברה המתאימה חשוב להציץ בעבודות קודמות, לראות את האסתטיקה של האתר, את נוחות השימוש וחווית הגולש, את נוחות הרכישה וכד'.  חשוב להעסיק חברה בעלת ניסיון ספציפי בבניית חנויות מקוונות, כזו שיכולה לספק את כל החבילה ולייצר אתר מהוקצע.

חלון ראווה וירטואלי – הדרך הנכונה למשוך לקוחות

על מנת שאנשי המקצוע יוכלו לבנות אתר איכותי ואפקטיבי, יש צורך במוצרים איכותיים, מסרים מדויקים והענקת ערך ללקוחות. זאת בעל העסק מחויב לספק בעיקר באמצעות תכנון עסקי, בניית חזון, ערכים ויעדים.

בעל עסק חייב להבין שאתר הוא כלי, חנות אונליין היא כלי וגם האתר היפה והמקצועי ביותר לא יוכל להמיר את הגולשים לרכישות ללא איכות. זה מתחיל באיכות המוצרים, התוכן האיכותי והניראות האמינה של הם בחנות.

על כן,  לשלב הבנייה חייבים להגיע גם עם רשימות מוצרים מסודרות וברורות וכמובן עם תמונות איכותיות, פקשוט, packshot  של "תמונת מוצר" . תמונות איכותיות הכרחיות להצגה בחנות מכיוון שהן מהוות את חלון הראווה. וכמו שחלון בחנות פיזית חייב להיות מעוצב ומרשים , כך גם החלון הוירטואלי המציג את המוצרים. מומלץ שהמוצרים יהיו מוצגים כמו שהם ולא מיופיפים עם פוטו שופ כדי לא להוליך שולל את הרוכשים.

עסק חי ובועט – הדרכים לתפעול נכון של חנות מקוונת

חנות וירטואלית היא עסק לכל דבר, יש להפנים את העובדה ולהבין שאם היא לא תתנהל כעסק היא לא תשרוד זמן רב. חשוב להגיע לשלב הבנייה והתפעול הראשוני עם תוכנית סדורה וברורה של ניהול מלאים, שיטות אריזות ושילוח, יכולות ומתודולוגיה של תמיכה ושירות לקוחות.

ההבנה כי לא מדובר במכירה שהיא זבנג וגמרנו קריטית להצלחה. יש להקפיד על תכנון נכון של נהלים ושיטות עבודה, גם אם מדובר בהתחלה על "טפטוף" של רכישות, מכיוון שהמטרה היא "מבול" של מכירות ויש להיערך עבורו. היערכות אשר עשויה בהחלט לחסוך בעיות לוגיסטיות בשלבים המתקדמים של התפעול.

הפנטזיה כי לאחר הקמת חנות אונליין, היא תתקיים מעצמה, בעוד אתם נופשים בקאריביים היא אכן בגדר פנטזיה, אולי אין לכם תורך להיות און ליין 24/7 או לדאוג לאיוש תמידי כמו בחנות רגילה, אבל גם בחנות המקוונת יש צורך להיות פעילים ועם אצבע על הדופק.

לכל עסק, גם לעסק וירטואלי יש משימות יומיות הקשורות לניהול השוטף, ללא הביצוע שלהן, סביר להניח שהעסק ידשדש ואף יקרוס לחלוטין. יש עניינים שוטפים הקשורים לשיווק, לשירות לקוחות, לתפעול האתר ועדכונו, טיפול בהזמנות ובשילוח וכד' ויש צורך בפעילות יומית ושבועית וביצוע משימות מוגדרות.

תפעול נכון של חנות מקוונת משמעותו כניסה יומית לאתר לוודא שאין כשלים, באגים או בעיות כאלה ואחרות אשר ישביתו אותו ויגרמו להפסדים. ברמה היומית נדרש גם טיפול בשירות לקוחות, בלוגיסטיקה ובתפעול:

  • טיפול בהזמנות שהתקבלו, אריזת הפריטים בצורה איכותית ואסתטית ושילוח מהיר ובטוח.
  • מעקב אחר הזמנות שכבר נשלחו וטיפול בבעיות באופן מיידי ללא דיחוי
  • טיפול מהיר ויעיל בהחזרים, החלפות וזיכויים כאקט לשימור לקוחות
  • מענה בפרק זמן מוגדר וסביר לפניות דרך האתר/טלפוניות
  • לוודא שיש מספיק מוצרים או חומרים לייצור בעת הצורך ולהסתנכרן עם הדרישה באתר
  • מעקב מלאים ועדכון חוסרים באתר

אתר ללא שיווק אינו יכול לשרוד לאורך זמן, לכן יש צורך לבצע פעולות שיווק אקטיביות:

  • עדכון הנראות של האתר, חידוש ויז'ואלס וגרפיקה מושכת ועדכנית
  • עדכון שוטף של מבצעים באתר, במטרה למשוך כמה שיותר לקוחות וגם על מנת לשמור על הדינמיות שלו ברמת הקידום.
  • פעילות מסונכרנת בין האתר לבין שאר הפלטפורמות השיווקיות, פייסבוק, אינסטגרם וכו' מתוך אסטרטגיית שיווק דיגיטלי אחידה ויצירת עוד טראפיק לאתר.
  • מדידה שיווקית ומעקב אחר כמות כניסות, זמן שהייה, מהיכן הגיעו הלידים או הגולשים, כמות הזמנות, רכישות, החזרות ופנייה לשירות לקוחות. מדידה וכימות יעזרו לקבל תמונה מהירה ומדויקת של האתר ברמה השבועית מומלץ לבדוק את האנליטיקן של האתר ולהוציא דוח ביצועים.
  • internetbuild_israel
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: