מבזקים

המשטרה המליצה להעמיד לדין את ליצמן בעבירות מרמה והפרת אמונים

תוכן עניינים

משטרת ישראל סיימה חקירה בעניינו של סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן והמליצה על העמדתו לדין בגין מרמה והפרת אמונים

אהרון קלפה | ה' באב תשע"ט | יום שלישי 6 באוגוסט 2019 | מערכת ישראל ניוז

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הסתיימה חקירת הפרשה המכונה "תיק 1452". במסגרת הפרשה נחקרו מס' אירועים בהם עלה החשד שסגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן – ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות.

האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בניסיונו של סגן השר ליצמן להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין עבירות מין בקטינות, וזאת בעיצומו של הליך הסגרה תלוי ועומד בבית משפט – להלן "פרשת ההסגרה".

האירוע השני שנחקר במסגרת הפרשה עסק בהתערבות פסולה לכאורה של סגן השר ליצמן בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעטיים של ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של מס' אנשים שאכלו מתוצרתו – להלן "פרשת בית העסק לממכר מזון".

במסגרת החקירה נחקרו חשדות לאירועים נוספים, בהם סגן השר ליצמן פעל לכאורה על מנת להשפיע באופן פסול על הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות (מב"ן – מרכז לבריאות הנפש) ובמשרדים נוספים למען מספר אסירים, חלקם שפוטים בגין עבירות מין, והכל במטרה לסייע בידם להשתחרר בתום 2/3 מתקופת מאסרם ו/או לצאת לחופשות מהכלא – להלן "פרשת האסירים".

החקירה החלה לאחר אישורם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נוהלה בפיקוחם של ר' אח"מ ור' להב 433, ובוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בליוויה של פרקליטות מחוז ירושלים.

עם סיום החקירה עמדת משטרת ישראל הינה, כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות ב"פרשת ההסגרה" ועבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד ב"פרשת בית העסק לממכר מזון". אשר לאירועים שנחקרו ב"פרשת האסירים", חלק מן האירועים התיישנו ולגבי היתר לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז ירושלים לעיון והחלטה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "סגן שר עם המלצה על כתב אישום, שני שרים עם המלצה לכתב אישום, ראש ממשלה עם המלצה ל-3 כתבי אישום ויו"ר קואליציה לשעבר עם המלצה לכתב אישום. מושחתים נמאסתם. הריקבון במערכת הפוליטית והציבורית בישראל התפשט לכל עבר, זאת במקביל לתהליך סיכול ממוקד של שומרי הסף. חייבים לעצור את התהליך עכשיו. אנו קוראים לפרקליטות המדינה להימנע מגרירת רגליים ולקבל החלטות בהקדם בעניינם של כל החשודים, למען כל אזרחי ישראל".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: רויטרס
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: רויטרס

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: