מבזקים

ריפוי, תפיסה על חושית ומה שביניהם

תוכן עניינים

האם קרה לכם שחשבתם על משהו העתיד להתרחש וזה קרה בתוך דקות עד חודשים ספורים? האם חשבתם על דמות בחייכם ופתאום היא מופיעה מולכם ברחוב או מתקשרת בטלפון? או שאולי חשתם ברע ופתאום צף בראשכם שמו של אדם הקרוב אליכם ואכן התברר שקרה לו משהו?

אדווה ליזר | י"ז באב תשע"ט | יום ראשון 18 באוגוסט 2019 | מערכת ישראל ניוז
רבים מתייחסים ל"אירועים" מסוג זה כאל צירופי מקרים. ישנם כאלו שאצלם זה קורה מידי יום ביומו, פעמים רבות. במה מדובר באמת? במאמר זה ריכזתי מידע ובו תשובות לתופעות הנחשבות לבלתי מוסברות ברמה היומיומית.
לפני כן, קצת רקע עלי: גדלתי בסביבה "נורמלית" לחלוטין שחיה את היומיום. מגיל צעיר מאד הרגשתי חריגה. חוויתי חוויות משונות כמו לדעת על אירועים טרם זמנם כמו תאונת דרכים קטלנית שבה נהרג אבא של חברה – "ידעתי" שזה הולך לקרות בתוך חצי שנה מרגע שהידיעה עברה לי בראש. הייתי בסך הכל בת 11 כשזה קרה וזה היה הלם גדול בשבילי.
או לחוש כאב פיזי בזמן אמת אצל אנשים ששהיתי בחברתם, או לעיתים גם שלא בנוכחותם( שזה משהו שהתברר מאוחר יותר). "ידעתי" איך אנשים נראים מבלי שראיתי אותם בכלל – כמו קריינית הרדיו נילי המאירי שהגישה תוכנית מרתקת של סיפורים לילדים ושהיתה לי "תמונה" בראש לגבי מראה פניה ואחרי מספר שנים כשהסתכלתי בלוח תוכניות הטלוויזיה והרדיו בעיתון ידיעות אחרונות, נדהמתי לגלות שמה ש"דמיינתי" אכן כך
בשנות התיכון כבר ידעתי לנתח במדוייק אופי של אנשים ולאמר מה הכישורים שלהם ונקודות החולשה.
ידעתי גם לאמר לאנשים על אירועים בחיים שלהם, מבלי שידעתי דבר על כך – כמו למשל מישהי שהיתה בבית חולים כ-10 ימים בגלל בעיות בכבד."ידעתי" גם  באיזה בית חולים היא היתה. בסך הכל שאלתי לשלומה וציינתי את 2 העובדות – בעיית הבריאות ושם בית החולים וכשהתברר לחברה משותפת שהיתה לידינו שלא ידעתי על כך בכלל לפני השיחה – היא נסה על נפשה וסירבה לדבר איתי במשך זמן רב. זה קרה בשנות ה-20 לחיי.
או מקרה שבו אשה באה להתייעץ איתי על החיים של בנה ולמה בעצם הוא לא מצליח בשום דבר?
עשיתי פריסה של קלפי טארות והתשובה הגיע פשוט כך – כמו תמיד, ישר בצורה של "מחשבה" ואמרתי לה – "גברת, על מה את מדברת? על איזה חיים תקועים בדיוק? הבן שלך מהמר. הוא הסתבך עם האנשים הלא נכונים וחייב להם הרבה כסף. את גם שילמת עליו לאחרונה סכום כסף של כמה עשרות אלפי שקלים". התברר במיידית שאכן כך ולא אנקוב כאן בגובה הסכום כמובן, אך אציין שלשאלתה איך רואים דבר כזה בקלפים עניתי – "זה ב-100% לא מהקלפים"
בשנת 1997 איתרתי בתקשור את מיקומה המדוייק של הצוללת דקר.
כבר לפני 30 שנים, כשהתחלתי לטפל באנשים בהילינג באופן אינטואטיבי לחלוטין, חוויתי תוצאה של ריפוי מהיר אצלם בכל קנה מידה שמקובל בעולם הרפואה. כשעשיתי את הסטאז' ברפלקסולוגיה במחלקת שיקום בווינגייט, התנהלו שיחות במסדרון ואנשים באו ושאלו אותי למה אצלי תוצאות הטיפול מביאות לשיפור דרמטי במיידית אצל המטופלים שעברו פגיעה נוירולוגית בעקבות אירוע מוחי ו/או תאונות דרכים, לעומת חברי לכתה?
כבר לא יכולתי יותר להסתתר ולהתכחש לעובדות, במיוחד לנושא התקשור. היו יותר מדי מקרים או "סימנים" שהעידו על כך. חיכיתי לעיתוי הנכון שבו אעשה את פריצת הדרך שלי בענק, כדי שאוכל להגשים את היעוד ולתת ביטוי לכישורים שלי לטובת הכלל וזה מה שאני עושה כיום כ- Medicine Woman ומנטליסטית  עם ארגז כלים יוצא מן הכלל אני משלבת ריפוי ברפלקסולוגיה עם הילינג ורפואת תדרים. כמו כן עושה גם טיפול משולב של יעוץ והכוונה עם דמיון מודרך לניקוי תת – המודע.
ישנם מספר נושאים שאותי ריתקו במיוחד ועליהם החלטתי להתמקד ולתת דגש:
מהי פאראפסיכולוגיה והאם זה מדע? פאראפסיכולוגיה זהו מדע החוקר דברים שליוו את המסורות, את התרבויות של האדם על מציאות רחבה יותר שאינה נתפסת ע"י החושים. כל הדתות מתבססות על תופעות פאראנורמליות: קדושים, נביאים ובמה הם יוחדו משאר האדם. התפיסה החושית מגבילה אותנו ולכן התפתח תחום מדעי שהחל להתמקד בתופעות שהפסיכולוגיה לא מצאה לנכון לחקור. יש אוניברסיטאות שלומדים שם את התחום כמדע.
מהו מדיום?האם כל אדם הוא בעצם מדיום או שצריך להיוולד כזה? באילו תחומים עוסקים המדיומים?
מדיום – אדם רגיש.
בשם כבר יש הסבר, דהיינו – מתווך בין המציאות הבלתי נראית לזו הנתפסת ע"י החושים.
כולנו מדיום וילדים לרוב רגישים וחיים במציאות מקפת עד שבאים המבוגרים וכובלים אותם למציאות נתפסת.
ניתן ללמוד להיות מדיום, אך בעיקר זו תכונה מולדת. היות ואנו לפי מחקרים ממצאים כ-10% בלבד מאיכויות המוח, הרי שהמדיום ממצא יותר את השימוש באונה הימנית של המוח. מדיומים מתקשרים, מרפאים, מאתרים נעדרים ומסייעים לצבא ולמשטרה ועוד.
מהי תפיסה על-חושית ומה ידוע לנו עליה כיום? כיצד ניתן לבדוק ולהוכיח מקרים הקשורים בתופעה זו? תפיסה על חושית,כשמה כן היא – תפיסה מעבר לחושים, שעשויה להיות ספונטנית או רצונית. לדוגמה: תחושת אם שקורה משהו לבנה – ספונטנית. כשקורה משהו שלא בנוכחותינו, כמו במצב של חוסר איזון רפואי ואנו מתערבים בתהליך(ריפוי מרחוק) – רצונית. ניתן לפתח שליטה בתחום ככל שעוסקים בזה יותר ויותר.
קיימים מחקרים במאות אוניברסיטאות שמעבירות קורסים, סדנאות וחוגים בפאראפסיכולוגיה לתואר אקדמי, כמו למשל אוניברסיטת פרייבורג בגרמניה,אוטרכט בהולנד והותיקה ביותר היא אוניברסיטת דיוק בצפון קרוליינה, שם פעל מדען בשם ג'יי.בי ריין,שהוא ואשתו ומאוחר יותר גם בתם, חקרו את הטלפטיה ועוד תופעות.
קארל יונג השתתף במחקרים, שם פותחו קלפי זנר, שלפי הניחוש שלהם, ניתן לדעת אם זה מקרה או תפיסה על חושית.
לוקחים מדיומים ומציבים בפניהם מטלות כמו למשל במקרה הבא:
מציבים אדם במרחק מעמיתו.
בטלפטיה חייב להתקיים התנאי של משדר וקולט והמרחק ביניהם יכול להיות בלתי מוגבל. מחקרים מסויימים מחברים הן למשדר והן לקולט מכשירי EEG שבודקים את תפוקת החשמל של המוח ולמשדר נותנים סימן להעביר לעמיתו מחשבות על עצמים ותחושות ובמעבדה האחרת מבחינים שבאותה השנייה שהוצבה המטרה למשדר – מוח הקולט מגלה שינויים. מכאן הסיקו שהממסר או השידור הטלפטי הינו מיידי בלי קשר למרחב.
יש גם תפיסה על חושית בין בעלי חיים לבעליהם.
לוקחים כלב, שמים אותו בחדר ובמקום אחר את בעליו מציגים בפני בעל הכלב סדרת גלויות או תמונות נעימות ובלתי נעימות, כמו אוכל, נופים או אלימות, או מאיימים על בעל הכלב ובודקים את תגובות הכלב במרחק. אותו הדבר עושים עם כלבים וגוריהם או עם צמחים והתוצאות מעניינות ביותר.
לסיכום: החיים מורכבים בהרבה יותר ממה שאנו חווים ביומיום שלנו וההתנהלות שלנו היא רב-מימדית ורב-חושית, רק שבדרך כלל אנו נוטים להתעלם מעובדה זו וחבל מאד שכך, כי זו הדרך לראות את "התמונה הגדולה" של חיינו ולחיות אותם באיכות גבוהה יותר.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: