מבזקים

במטה עמונה מגיבים לאשמות של אנשי השמאל ועיתונאים

תוכן עניינים

תושבי עמונה לא אהבו את הטענות שנשמעו בציבור על סחטנות בעקבות הקצאת הכספים כחלק מקבלת המתווה החדש, זה שהיווה לטענתם פתרון לפינוי הישוב מרצון, בעל כורכם

מטה עמונה הגיב: ב-48 השעות האחרונות אנחנו עדים להתקפה מרושעת ושקרית של אנשי שמאל וחצאי עיתונאים, המנסים להציג אותנו, תושבי עמונה, כרודפי בצע ש"עשו קופה" בעקבות המתווה.

התלבטנו אם להגיב לפרסומים הנבזיים הללו, אך מכיוון שהשקר ממשיך להישמע בתקשורת וברשתות החברתיות החלטנו לעשות סדר:

דבר ראשון, מהיום הראשון של המאבק לחצנו על הממשלה להעביר את חוק ההסדרה. העברת החוק בצורתו המלאה הייתה משאירה אותנו בביתנו ללא פיצוים וכמעט ללא הוצאות מצד המדינה. וגם עכשיו אנחנו אומרים – תנו לנו להישאר בביתנו ונשמח לזרוק את המתווה הזה לפח.

דבר שני – ובכל זאת, לאן הולכים מליוני השקלים? הממשלה החליטה לאחד מספר נושאים שונים בהחלטה תקציבית אחת. 130 מליוני השקלים ילכו רובם ככולם לבניית יישוב חדש בשבות רחל, ואין בינו לבין תושבי עמונה כלום.

שאר הסכום, 40 מליון, עתיד להיות מועבר ברובו לישוב עפרה ולתושבי תשעת הבתים שיהרסו, בגין עלות ביתם. רק אחרי זה, הסכום שיישאר יתחלק בין 42 המשפחות המתגוררות בעמונה ובין בעלי הנכסים האחרים, המועצה האזורית ותנועת אמנה.

אז בפועל כמה כל משפחה תקבל? זה עדיין לא ידוע. הפרטים טרם נקבעו, אך דבר אחד אנחנו יודעים: הכסף שתקבל כל משפחה ייקבע לפי ההפסד הכספי שייגרם לה מהפינוי. משפחות הישוב בנו בתים, לקחו משכנתא, פתחו מקומות עבודה, כרמים, בתי עסק – כל אלו יהרסו.

בעוד שנאלץ לחיות עם הכאב הנפשי שאנחנו וילדנו נחווה בזמן שנראה את הממשלה שלנו, ואת החיילים שלנו הורסים את ביתנו – הפיצוי שנקבל, ומוזר שאנחנו צריכים להסביר את זה, נועד לפצות ולכסות את ההפסד הממוני שנספוג.

אנחנו פונים שוב לחברי הממשלה בדרישה ובקשה לתת לעמונה פתרון אמיתי וצודק, בלי פינוי ובלי פיצוי – לוותר על המתווה ולהסדיר סוף סוף את הישוב.

 

מאת: עופר תמיר

צילום: tomeriko

 

%d7%a2%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: