מבזקים

כמיליארד וחצי סינים חולמים בגדול עם שמעון פרס

תוכן עניינים

הוצאת תרגום הספרים הגדולה ביותר בסין  STPH השיקה היום את ספרו האוטוביוגרפי של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס. שלוש שנים לאחר מותו של הנשיא פרס הוא ממשיך להיות אחת מהדמויות הפופולאריות והמוערכות ביותר בסין

שלום שי גיחז | י' באלול תשע"ט | יום שלישי 10 בספטמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

אמש הושק בסין ספרו האוטוביוגרפי של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס "אין מקום לחלומות קטנים" שתורגם לשוק קוראי הספרים הסינים המונה למעלה ממיליוני אנשים. בספר הקדשה מיוחדת שכתב מייסד ומנכ"ל עלי באבא ג'ק מא על הכרותו והערכתו לשמעון פרס ז"ל.

האירוע התקיים בבייג'ינג במעמד י"ור מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס, צבי חפץ, שגריר ישראל בסין, חן ליכטנשטיין מנכל אדמה ועוד בכירים נוספים.

שלוש שנים לאחר מותו של פרס הוא עדיין נתפס בסין כאחד המנהיגים החשובים והפופולארים ביותר בעולם. דמות שיש ללמוד את קורות חייה וליישמם. פרס ידוע כמי שייסד וקידם את היחסים המדינים והכלכליים בין ישראל לסין וכאבי הסטארטאפ ניישן של ישראל.

שמעון פרס נהנה מיחסי הערכה וקרבה עם הממשל הסיני והוזמן לא מעט פעמים לסין כאורח הכבוד. בשנת 2008 השתתף פרס בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ין. בשנת 2014 בזמן כהונתו כנשיא, עמד בראש משלחת אנשי עסקים ישראליים וקידם חתימת הסכמי סחר חדשנות וכלכלה. באותו ביקור הפך פרס למנהיג הראשון שהסינים אישרו לו לפתוח עמוד ברשת החברתית של סין WEIBO (הפייסבוק הסיני) במסגרתו ערך הרצאה בשידור חי למיליוני אזרחי סין בנושא ישראל כאומת חדשנות.

הוצאת הספרים הסינית STPH שתרגמה את ספרו של שמעון פרס "אין מקום לחלומות קטנים" בחרה לצאת בפרויקט המיוחד ולתרגם את ספרו לקהל הקוראים הסיני המגלה ענין רב בחייו של הנשיא, מתוך הרצון שישאבו השראה וילמדו על תחנות חייו של פרס ומהאירועים שבהם לקח חלק ועיצבו את מדינת ישראל. אירועים כגון הקמת התעשיה האווירית, הקמת הכור בדימונה, מבצע אנטבה, הקמת אומת החדשנות, חקר המוח ונאנו טכנולוגיה וכמובן הפיכתה של ישראל לאומת הסטארט-אפ כפי שהיא כיום.

חמי פרס יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אמר: "יש מקומות בעולם בהם אנשים לא מעזים לחלום. יש מקומות בעולם בהם החולמים לא מעיזים להגשים מחשש שייכשלו. המסר של הספר שכתב אבי הוא שאל לנו להפסיק מלחלום ולהגשים. עלינו רק לוודא שהחלומות שלנו גדולים מספיק. הנשיא שמעון פרס ראה חשיבות גדולה מאוד בכינון ובחיזוק היחסים בין ישראל לסין. הוא היה מאמין גדול בקידום של חדשנות וחינוך מתקדם כדי לצאת מהעוני וכיצד בשיתופי פעולה יצירתיים ניתן לחזק את קשרי הידידות בין שתי המדינות".

שגריר ישראל בסין צבי חפץ, אמר:" כשמוניתי לשגריר ישראל בסין ישבתי עם שמעון פרס בביתי ביפו, שהיה ממוקם לא רחוק ממקום עבודתו מרכז פרס לשלום ולחדשנות. הוא דיבר איתי על הספר ועל כוונותיו לפרסם אותו בסין. אז היום מעמד השקת הספר בשבילי הוא אירוע מיוחד ומרגש מאחר וסגרתי מעגל עם פרס וקיימתי את הבטחתי".

ג'ק מא מייסד ומנכ"ל עליבאבא כתב בתחילת הספר: "שמעון פרס היה מסוג האנשים שחלומות, חדשנות והתמדה פעלו אצלו זה לצד זה. אני זוכר שפגשתי את פרס בדאבוס לפני כ- 11 שנים. החזון והאומץ שלו נותרו איתי מאז. אני מאמין שהספר שכתב "אין מקום לחלומות קטנים" אינו רק ספר זיכרונות, אלא תיעוד חלומותיה ודרכיה החדשנים של מדינת ישראל".

טקס האזכרה לנשיאה התשיעי וראש ממשלתה של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל, לציון שלוש שנים לפטירתו במעמד כבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יתקיים ב- 19 בספטמבר בשעה 11:00 ברחבת הקבר, חלקת גדולי האומה בהר הרצל, ירושלים.

צילום: יח"ץ
צילום: יח"ץ
צילום: יח"ץ
צילום: יח"ץ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: