מבזקים

ממתק לשבת פרשת נצבים תשע"ט

תוכן עניינים

הרב נחום מרקוביץ הוא איש חסד ואדם עם הרבה מרץ, בצעירותו למד בישיבת חב"ד בברוקלין אבל לא היה לו חשק ללמוד, הוא היה מתנדב במשמר האזרחי של השכונה וכמעט לא השתתף בסדרי הלימוד בישיבה

יוסף נחשון חב"ד חברון | כ"ו באלול תשע"ט | יום חמישי 26 בספטמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

לילה אחד הוא זכה להכנס לחדרו של הרבי מליובוויטש לשיחה אישית ביחידות. הוא נתן לרבי פתק וכך כתב בו "אני עובד בחברת השמירה, אך אין לי סיפוק אמיתי. איני רואה מה התכלית שלי בחיים? בנוגע ללימוד תורה, פשוט "לא בא לי ללמוד… זה לא מעניין אותי… אני מרגיש שאני כבר יודע הכל… וסיים את הפתק במילים: אבל בכל זאת איכפת לי שלא איכפת לי…"

הרבי התעניין בגילו ובירך אותו ואז אמר לו שישתדל לקבוע עיתים לתורה בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה אבל כל פעם 5 דקות ולא יותר ומפעם לפעם יוסיף עוד דקה אחת בלבד.

מספר הרב מרקוביץ: אכן כך עשיתי, התחלתי ללמוד כל יום פרשת השבוע עם פירוש רש"י ובמבט על השעון שזה יהיה 5 דקות ולא יותר. לא פעם קרה שעצרתי ממש באמצע משפט, באמצע סיפור מרתק. כי הקפדתי על ההוראה "5 דקות ולא יותר". אבל זה גרם שחשבתי כל היממה על תוכן הלימוד. והשתוקקתי להגיע שוב לאותם 5 דקות להמשיך את הסיפור שנקטע בשיאו ביום האתמול. וכך מפעם לפעם זה גדל ל 6 דקות וכן הלאה. הרבי בחכמתו ובברכתו החזיר לי את טעם הלימוד. וכך השתנו חיי. אמנם נתתי מעצמי מעט מאוד בזמן, אבל זה היה "תמיד", וזה השפיע ל'תמיד'.

בפרשת השבוע משה רבנו אומר לעם ישראל לקראת מותו שתורה והמצוות שהוא מעביר להם "לא בשמיים היא ולא מעבר לים היא… כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו" לכאורה לא מובן למה צריך משה לתת לעם ישראל את כל התיאורים האלו במקום להגיד להם ישר שהתורה קרובה לכל אחד? בתורת החסידות מוסבר שכשמשה אומר לא בשמיים היא הוא מדבר לאותו אדם שנמצא בגלות ואומר לעצמו שהתורה קלה ליישום בארץ ישראל שהיא בבחינת שמיים והוא שנמצא מעבר לים לא יוכל לקיים אותה, מלמד אותו משה שגם בהיותו מחוץ לארץ ישראל קרוב אליו הדבר, אבל לא רק למי שנמצא רחוק מארץ ישראל פיזית מדבר משה אלא גם למי שנמצא בארץ אבל הוא במקום רחוק מבחינה רוחנית והוא מרגיש שהתורה היא עבורו בשמיים ובלתי מושגת אומר לו משה קרוב אליך הדבר, התורה הזו קרובה לכל אחד ואם רק תתבונן פנימה תראה שכיהודי אתה קשור לתורה והיא חלק ממך, התבוננות כזו תסיר את ההעלמות וההסתרים והוא יגלה שזה אכן קרוב לו מאוד.

יהי רצון שבימים אלו שלפני ראש השנה נעשה כל אחד את המאמץ להסיר את ההסתרים ונקבל החלטות טובות לשנה הקרובה להוספה בלימוד התורה וקיום המצוות ובזכות זה נזכה כולנו להיכתב ולהיחתם לשנה טובה ומתוקה שנה של גאולה שלימה שתבוא בקרוב ממש.

שבת שלום וכתיבה וחתימה טובה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: