מבזקים

מנהיג דעא"ש אבו באכר אל בגדאדי חוסל הלילה באידליב

תוכן עניינים

מבצע בגדאדי: מטוסים של צבא ארה"ב תקפו הלילה את שיירת הרכבים של אל בגדאדי ובכירי דעא"ש נוספים בכפר בארישה באזור אידליב. ניסיונו של אל בגדאדי לברוח עם 2 נשותיו ו- 9 מפקדים לגבול הטורקי, חשף את מיקומו

רות קרייתי | כ"ח בתשרי תש"פ | יום ראשון 27 באוקטובר 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו: "ככל הנראה חוסל אבו באכר אל בגדאדי בתקיפה על אידליב". מרגע זה ואיך החלו להגיע דיווחים נוספים ועדויות על תקיפה אווירית על שיירת רכבים שנמלטה לכיוון הגבול הטורקי.

גורמים עיראקים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אל בגדאדי ניסה ככל הנראה להסיע את משפחתו מאידליב אל הגבול הטורקי וזה מה שחשף את מיקומו. על פי הדיווחים אל בגדאדי הפעיל חגורת נפץ ונהרג עם 2 נשותיו ושומר ראשו. הדיווחים נוספים מצויין כי עוד 8 ממנהיגי דעא"ש נהרגו הלילה בתקיפה על השיירה.

מנהיג דעא"ש אבו באכר אל בגדאדי, או בשמו המקורי איברהים עאווד עלי אל בדארי מהעיר סמרה בגדד, הסב את תשומת ליבו של המודיעין המערבי כשהתפרסם כמורה רוחני של דעא"ש, אותם הנהיג עד לשנת 2010. בשנת 2014 אל בגדאדי הכריז על עצמו כחליף המדינה האיסלאמית. בחודש אפריל 2013 ירד אל בגדאדי, הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם למחתרת וניצל מספר פעמים מניסיון חיסול, עד היום.

 

מנהיג דעא"ש אבו באכר אל בגדאדי
מנהיג דעא"ש אבו באכר אל בגדאדי
שלושת המבנים שהותקפו הלילה
שלושת המבנים שהותקפו הלילה
מפת אזור החיסול
מפת אזור החיסול

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: