מבזקים

איך חללי עבודה משותפים מגדילים שיתופי פעולה

תוכן עניינים

חללי עבודה משותפים הפכו זה מכבר לטרנד החדש בעולם העסקים. הטרנד הפך לפופולארי בעולם בכלל ובישראל בפרט לפני יותר מעשור. בתקופה הזאת נערכו מחקרים שהראו כי עבודה בחללים משותפים מגבירה בצורה ניכרת את שיתוף הפעולה בין העובדים ומסייעת לכל אחד מהם להפיק מעצמו את המרב. בעלי עסקים רבים, כמו גם בעלי חברות העוסקות בתחומים שונים בפרסום, בשיווק ובמגוון רחב של תחומי עיסוק שונים, נוטים מזה כמה שנים לעצב את אזורי העבודה בצורת חללים משותפים.

עיצוב משרדים באופן הזה מגדיל את הסיכויים שלהם להצליח בתחום בעיסוק שלהם. מה היתרון של חללי עבודה משותפים ביחס למשרדים קטנים ומופרדים? כיצד הופך החלל המשותף לכלי המסייע לבעל העסק לשפר את התוצאות העסקיות שלו? מה גורם לחללים המשותפים להגדיל את שיתופי הפעולה בין כלל העובדים? בשורות הבאות נעסוק בתחום שאף שהוא חדש יחסית, הוא הוכיח את עצמו כגורם ראשון במעלה המסייע להצלחה העסקית.

חללי עבודה משותפים, משרדים קטנים ומה שביניהם

ההבדל העיקרי בין עבודה במשרדים קטנים לבין עבודה בחללים משותפים, הוא המגע הבלתי אמצעי בין כלל העובדים במקום העבודה לבין עצמם. לעיתים מזומנות, עצם השהייה בצוותא עשויה לסייע בהעלאת רעיונות חדשים והפריה הדדית בין העובדים. כשמדובר בעסקים העוסקים בשיווק או בעיצוב, למשל, ההפריה ההדדית עשויה להביא לתוצאות איכותיות הרבה יותר מאלה שניתן היה לקבל, אילו עבד כל אחד מהעובדים באופן פרטני על הפרויקטים שלו.

יתרון נוסף ובלתי צפוי של עבודה בחללים משותפים, טמון בעובדה שאופי העבודה הזה מצמצם את הצורך בישיבות תיאום ולעיתים מזומנות אפילו מייתר אותן. זאת, בגלל העובדה שהעבודה המשותפת מאפשרת חילופי דעות והעברת עדכונים במהירות וביעילות, הן מההנהלה כלפי מטה לעובדים והן מהעובדים כלפי מעלה.

חללים משותפים והגדלת שיתופי פעולה

אחת התופעות היותר חיוביות בעבודה בחללי עבודה משותפים, היא המעורבות הגבוהה של כל אחד מהעובדים בעסק, בפרויקטים של עובדים אחרים. לעיתים, פעולה או אמירה אקראית של עמית לעבודה, עשויה להעניק פריצת דרך לעמית אחר. דבר ידוע הוא שבתחום הפרסום והשיווק, נערכות לעיתים קרובות ישיבות תיאום, או כאלה שבהן מתבצע סיעור מוחות באשר להשקת קמפיין פרסומי או באשר להמשך הדרך בקמפיין קיים. עבודה בחללים משותפים היא סוג של סיעור מוחות מתמשך, שבמקרים רבים מביא לפריצות דרך בלתי צפויות. למעשה, חברות הפרסום והשיווק היו הראשונות לאמץ את שיטת העבודה הזאת.

באשר להפגת מתחים – לא אחת קורה, בעיקר בתחומי עיסוק תחרותיים ותובעניים במיוחד, שאצל חלק מהעובדים נוצר מתח נפשי הגורם להם למחסום יצירתי. עובד שמרגיש שהוא לא מצליח לייצר את התוצאות הנדרשות ממנו, הופך ליותר לחוץ ופחות פרודוקטיבי. עבודה בחללים משותפים מהווה סוג של תרפיה, המסייעת להפגת מתחים גם במצבים הלחוצים ביותר. גם אם יש פרויקט תקוע וגם אם כלל העובדים נמצאים במתח, העובדה שהם נמצאים ביחד והבעיה משותפת לכולם, נותנת לכל אחד בנפרד את הכוח להתמודד.

חללי עבודה משותפים ופינות פרטיות

עם זאת, ולמרות היתרונות הברורים הגלומים בחללים המשותפים, עדיין יש מקרום לשמירה על הפרטיות של כל אחד מהעובדים. נכון להיום ישנן דרכים לשמירה על הפרטיות גם בחללים משותפים. הפרדה בין העובדים מצד אחד, ועיצוב החלל המשותף באופן המפחית את התהודה ובולע רעשים מיותרים מצד שני, עשויים לסייע בעניינים אלה. גם מקומות עבודה ועסקים שאימצו את צורת העבודה הזאת, מודעים לצרכים של כל אחד מהעובדים ונוקטים מגוון אמצעים לסייע להם. ואולם במבט ממעוף הציפור, היתרונות של חללים משותפים עולים אלפי מונים על החסרונות.

office-852430__480

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: