מבזקים

ירושלים: משרד הבריאות השמיד כ -660 ק"ג מוצרי בשר ודגים באטליז בעיר העתיקה

תוכן עניינים

משרד הבריאות הודיע הבוקר על תפיסה והשמדת מוצרי בשר ודגים במחסן של אטליז זאהדה, רחוב הבד 53, העיר העתיקה, ירושלים

אהרון קלפה | ל' בחשוון תש"פ | יום חמישי 28 בנובמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

בתאריך ה- 27.11.19 במבצע אכיפה משולב ערכה הרופאה הווטרינרית האחראית במחוז, בשיתוף פקחי רישוי עסקים ואגף אכיפה ושיטור עירוני של עיריית ירושלים, ביקורת במחסן של אטליז זאהדה ברחוב הבד 53, ירושלים.

במהלך הביקורת נמצא כי העסק מפעיל מחסן פיראטי שאינו מוצהר בבקשת הרישיון. במחסן היו חדרי קירור והקפאה בתנאי תברואה ירודים ביותר. כמו כן נמצאו מעיים בשקיות שחורות, דגים מצוננים שמקורם אינו ידוע בתנאי זיהום צולב, כמויות גדולות של בשר בקר קפוא שהופשר ללא תנאים ובניגוד למותר בחקיקה. בהוראת הרופאה הווטרינרית המחוזית של משרד הבריאות הושמדו כ -660 ק"ג של מוצרי בשר, ודגים. ממשרד הבריאות נמסר כי ביחד עם עיריית ירושלים, ימשיכו וינקטו צעדי אכיפה כנגד עסק המזון.

במשרד הבריאות ממליצים: הטיפול במוצרי הבשר, העוף, והדגים, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור. קניות מומלץ לערוך במקום נקי, מסודר ובעל רישיון עסק. יש להקפיד על כלל זה במיוחד בעת רכישה של מזונות רגישים כמו מוצרי בשר, עופות, דגים, חלב וביצים. יש להימנע מרכישת מזון, שאינו מפוקח בצידי הדרכים. מקום שיווק במצב טוב הוא מקום בו הרצפה, המדפים, המקרר, הכלים ודוכן המכירה נקיים והזבנים מקפידים על ניקיונם האישי. מוצרים העלולים להתקלקל בטמפ' החדר יאוחסנו בקירור. רק במצב כזה יהיה ערך לסימון של התאריך האחרון לשיווק על המוצרים. בעת קניית מזון טרי, יש לבדוק את הצבע והמרקם. כאשר מדובר במזון מעובד וארוז (בכל דרך, כולל בקופסאות פח), יש להקפיד על צורת האריזה ושלמותה. מוצרים רגישים יש להקפיד לקנות בסוף על מנת לצמצם ככל האפשר את זמן שהייתם מחוץ לקירור/הקפאה.

בנוגע לרכישה של מזון חם מוכן לאכילה יש לאכלו בסמוך לזמן הרכישה או לצננו בהקדם. מזון חם יש להפריד ממזון מצונן/קפוא. ברכישת בשר, עוף, דגים לא מבושלים ובמיוחד בעונה החמה, מומלץ להוביל את המזון בצידנית. אין להשאיר מצרכים במכונית למשך זמן ארוך מהמינימום ההכרחי. את המזון חשוב לארוז כך שתישמר הפרדה בין בשר, עוף, דגים וביצים במצבם הגולמי לבין ירקות, פירות או מזון מוכן לאכילה.

 

צילום |  דוברות משרד הבריאות
צילום |  דוברות משרד הבריאות
צילום |  דוברות משרד הבריאות
צילום |  דוברות משרד הבריאות
צילום |  דוברות משרד הבריאות
צילום |  דוברות משרד הבריאות

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: