מבזקים

שר הבטחון נפתלי בנט אישר ועיר האבות תמשיך להיבנות ולהתפתח כעיר הבנים

תוכן עניינים

שר הביטחון נפתלי בנט, אישר להתחיל תכנון שכונה יהודית נוספת במתחם השוק הסיטונאי של העיר חברון. המבנים שייבנו יאכלסו תושבים יהודים נוספים ויגדילו את היישוב היהודי בעיר

גילעד הדרי | ד' בכסלו תש"פ | יום שני 2 בדצמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

שר הביטחון, נפתלי בנט הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי ביהודה ושומרון להודיע לעיריית חברון על התחלת תכנון שכונה יהודית חדשה במתחם השוק הסיטונאי. בהתאם להוראת השר, ישלח המינהל האזרחי מכתב בנושא לעיריית חברון. ההחלטה התקבלה בתום סדרת דיונים שקיים שר הביטחון עם מתפ״ש, המינהל האזרחי, שב״כ וגורמי ביטחון נוספים. מבני השוק ייהרסו במסגרת פינוי בינוי ובמקומם ייבנו חנויות חדשות. זכויות הפלסטינים בקומת הקרקע יישמרו כפי שהן היום.

המשמעות, לאחר שנים ארוכות בהן הנושא היה תקוע בשל מחלוקת בין תושבי היישוב היהודי לתושבי חברון הפלסטינים, יחל הליך תכנון שכונה יהודית נוספת שתייצר רצף טריטוריאלי ממערת המכפלה לשכונת אברהם אבינו ותכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר. כאמור, שטחי השוק הסיטונאי בחברון היו בבעלות יהודית עד שנת 1929, עם פרוץ מאורעות תרפ״ט. האדמות, שננטשו בעקבות המאורעות, עברו לידי מלך ירדן ובשנת 1967 הוחזרו לישראל. ישראל אפשרה לעיריית חברון לבנות במקום שוק סיטונאי שהיה פעיל עד לאמצע שנות ה-90.

אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע חברון בירך על המוגמר: "אני מברך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת שר הביטחון, נפתלי בנט, שמקבל החלטות אסטרטגיות כבר עם כניסתו לתפקיד, וכמובן את השרים וחברי הכנסת השותפים, על ההחלטה הצודקת. השנה ציינו 90 שנים למאורעות תרפ"ט, בהם קם האויב הרצחני בחברון על הקהילה היהודית הקדושה, לשחוט, לטבוח, לדקור, לאנוס ולהתעלל, לשדוד ולבזוז, ללא רחם. היום ממשלת ישראל תיקנה עוול היסטורי בן 90 שנה ואישרה תכנון של שכונה יהודית במתחם השוק הסיטונאי של העיר חברון על אדמה שבבעלות יהודית. השכונה החדשה במתחם השוק הסיטונאי, תיצור רצף התיישבותי בין השכונות היהודיות בעיר. תודה עצומה לאורית סטרוק שפעלה לקידום הנושא ובהצלחה לידידי יו"ר מינהלת חברון, הרב הילל הורביץ בהקמת השכונה החדשה".

ח"כ איילת שקד בתגובה: "החלטה היסטורית וחשובה של שר הביטחון נפתלי בנט. כשרת משפטים עבדתי שנתיים לחלץ את הקרקעות מפלונטר משפטי בו הן היו תקועות שנים רבות, והשכונה חיכתה כשנה לאישור שר הביטחון. לפני כשנה, השגנו פריצת דרך משפטית שאישרה להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב"שוק", ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה. ההחלטה האמיצה של בנט תגדיל את היישוב היהודי ותפתח את עיר האבות".

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני בתגובה: "אנחנו מודים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון נפתלי בנט על האישור לתחילת תכנון השכונה היהודית החדשה בשוק הסיטונאי של חברון. מדובר במהלך חשוב, אשר מהווה המשך ישיר להתיישבות הוותיקה ביישוב היהודי בחברון, אשר החשיבות שלה היא אדירה. לאחר עבודה רבה מול משרד הביטחון, אנו שמחים לראות שהנושא אושר וכעת נוכל להתחיל להתקדם לעבר בניית שכונה חדשה בעיר האבות. הבנייה בחברון תואמת לקצב ההתפתחות של היישוב היהודי במקום וצריכה להימשך בכל יהודה, שומרון ובקעת הירדן ללא עיכובים".

תגובת הישוב היהודי בחברון: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. הישוב היהודי בחברון מודה מעומק הלב לשר הבטחון נפתלי בנט על ההחלטה להשיב חיים יהודיים לרכוש היהודי בחברון. הוצאת אדמות הנרצחים מידיו של ראש עיריית חברון הרוצח היא מעשה של צדק היסטורי שעם ישראל מצפה לו מזה 90 שנה. אנו מודים גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד, ולשר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן, ולשורה ארוכה של שרים, חברי כנסת ופעילים, ידידי ואוהבי חברון שפעלו ללא ליאות להשבת הצדק על כנו. עיר האבות תמשיך להיבנות ולהתפתח כעיר הבנים".

צילום | דוד וילדר
צילום | דוד וילדר
מבנה השוק הסיטונאי בחברון. צילום | דוד וילדר
מבנה השוק הסיטונאי בחברון. צילום | דוד וילדר
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: