מבזקים

ישראל מדורגת במקום השמיני בין המדינות החזקות בעולם

תוכן עניינים

מחקר חדש מציב את ישראל במקום השמיני בין המדינות החזקות בעולם. ישראל מדורגת לצד מעצמות כמו ארה"ב, רוסיה, סין ובריטניה. בין הקריטריונים המשפיעים על הדירוג: כלכלה, הגנה ומדיניות חוץ

רות קרייתי | ד' בכסלו תש"פ | יום שני 2 בדצמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

הגדרת המדינות החזקות ביותר בעולם, אינה תמיד ברורה ויכולה להיות סובייקטיבית. המדינות החזקות ביותר הן אלה שמעצבות דפוסים כלכליים גלובליים, מעסיקים את קובעי המדיניות ונוטים להחזיק הגנה צבאית חזקה. מדיניות חוץ של מדינות חזקות עוקבת מקרוב ושולטת בעקביות בכותרות החדשות ברחבי העולם.

דו"ח חדשות וארה"ב, בשיתוף עם BAV Group ובית הספר Wharton מאוניברסיטת פנסילבניה, מצאו דרך לדרג את המדינות החזקות ביותר בעולם בדירוג המדינות הטובות ביותר שלה. הדו"ח סקר למעלה מ- 20,000 אנשים מארבעה אזורים ברחבי העולם. המשיבים התבקשו לשייך 80 מדינות לחמש תכונות: בריתות צבאיות, בריתות בינלאומיות, השפעה פוליטית, השפעה כלכלית והנהגה.

על פי דו"ח המדינות הטובות ביותר בשנת 2019 הן: ארצות הברית, רוסיה, סין, גרמניה, הממלכה המאוחדת, צרפת, יפן, ישראל, ערב הסעודית ודרום קוריאה.

ארצות הברית היא המדינה החזקה בעולם. לארצות הברית הכלכלה הגדולה ביותר בעולם, עם תוצר של 19.4 טריליון דולר והתקציב הצבאי הגדול ביותר של 610 מיליארד דולר. ההוצאות על ההגנה האמריקנית גבוהות משבע המבלים הגדולים הבאים (סין, ערב הסעודית, הודו, צרפת, רוסיה, גרמניה ובריטניה) יחד.

רוסיה וסין הן המדינות השנייה והשלישית החזקות ביותר, הידועות בזכות ההוצאות הצבאיות שלהן. בסין יש גם כלכלה גדולה עם תוצר של 12.2 טריליון דולר. הבאים ברשימה נמצאים גרמניה, בריטניה, צרפת ויפן, אשר לכולן כלכלות גדולות ומחלקות כמויות גדולות של סיוע בינלאומי.

אף מדינה ברשימה לא השתנתה בדירוג משנת 2018 ל -2019 למעט דרום קוריאה, שהצטרפה לרשימת העשירייה הראשונה בשנת 2019 מהדרגה ה -11. אזכורים כבירים למדינות החזקות בעולם הן איחוד האמירויות הערביות, קנדה ואירן
תורגם במקור: World Population Review

http://worldpopulationreview.com/countries/most-powerful-countries/

 

ישראל מוגדרת במקום השמיני בעולם
ישראל מוגדרת במקום השמיני בעולם

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: