מבזקים

שיטות מיתוג דיגיטליים לקידום העסק

תוכן עניינים

לפני שמתחילים לחשוב על מיתוג העסק פתרונות, תחילה כדאי להבין לעומק את מטרתו ומהותו של העסק, כדי שיהיה אפשר לדעת  אלו מבין אופציות המיתוג הקיימים הכי תתאים לעסק. על פי רוב, האפשרויות  למיתוג העסק יהיו מוכוונות למוצר, לשירות, לעסק עצמו או לחלופין מיתוג אישי – הממוקד באדם שמאחורי המוצר, השירות או העסק.

מהו בכלל מיתוג

מיתוג הוא בעצם הפעולה של הנצחת אובייקט, בין אם זה אדם, מוצר או חברה, בתודעה הציבורית. בעצם לקשר סמל מסוים, או רעיון, עם שם כלשהו. בנוסף, לאחר יצירת הקישור בתודעה היבורית, מיתוג עוזר גם למשוך קהל לקוחות, בעצם למשוך תנועה לעסק. הצורה שבה זה נעשה היא יצירת קישור בין האובייקט שנרצה להפוך למותג לבין משהו שכבר נמצא בתודעה החברתית, או רגש או תחושה שהציבור מזדהה איתה. דוגמה טובה היא מיתוג של חברת נייקי על ידי קישור של שם החברה לספורט ולכל מה שקשור לספורט.

ומהו מיתוג עסקי

מיתוג עסקי בעם מתמקד בחברה, במוצר או בשירות מסוימים, ולאו דווקא באדם ספציפי. אם יש לי חנות קטנה ומטריפה במרכז תל אביב, למשל, ככל הנראה שלא אצטרך מיתוג עסקי (בהנחה והחנות באמת מעניינת ומושכת קהל) כי יש לי כמות קהל מאד גדולה שחולפת ליד בית העסק כל יום. עם זאת, אם יש לי חנות במקום שאין בו תנועת לקוחות רבה מדי יום, או שיש לי חנות אינטרנטית (מה שדורש משיכה של תנועה אל החנות) – כדאי לי להיעזר במומחי מיתוג על מנת למשוך תנועה אל החנות שלי.
מיתוג עסקי מומלץ, לפחות בצעדיו הראשונים של העסק, עבור כל מי שרוצה להתחיל לעבוד ומהר.

אם כך מהו מיתוג אישי

זהו בעצם מיתוג של אדם, בעל מקצוע, כמו רופא, עורך-דין, או אפילו שף, שטוב במה שהוא עושה ורוצה להפוך

לשם דבר בתחום. קחו לדוגמה את השם שגב משה, או קרין גורן, מעטים מאד האנשים בישראל שלא מכירים לפחות את אחד השמות הללו – זה כבר מותג.

מיתוג אישי מתאים למי שהעסק שלו הוא פרסונלי, והמוצר שלו הוא הוא עצמו והשירות שהוא מספק. מיתוג עוזר להפוך את האדם שמספק את השירות לשם דבר בתחום שבו הוא מתמחה ולגרום לכך ש"כשחושבים על אפיה חושבים על קרין גורן", למשל. מיתוג אישי, לרוב, עובד על מי שמתעסק בתחום לרוב, ועל מי שצורך את השירותים הספציפיים, ולכן מוכוון לציבור הזה.

times-square-336508_1920

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: