מבזקים

בחירות בפעם השלישית: לאן מועדות פניה של ישראל בתקופה הקרובה?

תוכן עניינים

מזה כשנה נמצא ישראל נמצאת בכאוס שלטוני, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפתע להקדים את הבחירות בשנה שלמה, למרות שהיה לו רוב בקואליציה

אלי ששון | י"ז בכסלו תש"פ | יום ראשון 15 בדצמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

מה הביא את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להקדים את הבחירות ללא סיבה ולגרום לכאוס הזה? הסיבה העיקרית היא הרדיפה המשפטית והתקשורתית נגדו, שגרמה לו לעשות מעשים שיותירו אי בהירות שלטונית לפרק זמן ארוך, וזאת כדי לדחות את הקץ ככל שניתן.

סיבה נוספת היא ככל הנראה רצונו של נתניהו למשוך את הזמן בלי להסתבך בפעולה צבאית גדולה נגד אויבנו מדרום, צפון ומזרח וזאת כדי לא להסתבך מבחינה משפטית, וגם עקב חששות שלו מההשלכות של מפעולה כזו.

כיום נתניהו משול לפר חבול וחבוט שנימצא בזירה, כשגופו מחורר בחרבות דורשי ראשו והוא יעשה הכל, אבל הכל כדי להימנע מהנעיצה של החרב האחרון (בלשון מטפורית) שתסיים את חירותו ואת הפרק הפוליטי המפואר שלו. סימנים לכך שנתניהו לא רוצה להקים ממשלה ניתן היה לזהות כבר במהלך ההזוי שלו בבחירות הראשונות, כשהלך בכל הכח על הראש של נפתלי בנט וגרם למניעת הקמת ממשלת ימין, בגלל חוסר של 1400 קולות שהיו חסרים לבנט.

המהלך ההזוי השני היה הליכה בכל הכח על הראש של בן גביר בבחירות השניות, מה שגרם לאיבוד של 2 מנדטים לימין,

מהלך שלישי היה סיכול הקמת ממשלת אחדות, וכל זאת כדי להמשיך בכאוס הזה ולמשוך עוד חצי שנה לפחות בלי שלטון יציב וללא אפשרות למערכת החוק להוריד אותו מהשלטון.

ההרפתקה הזו של כל המערכות נגד ביבי, יכלה להסתיים במחיר זול הרבה יותר (להזכירכם החקירות ושלוש מערכי בחירות עלו לנו במצטבר כ- 10 מיליארד שקל והיד עוד נטויה) והיא הגעה להסדר טיעון הוגן לנתניהו (שלא רצח, אנס, או בגד במדינה) שבמסגרתה הוא יסתיים את הפרק הפוליטי שלו עוד שנה, לאחר שיימצא ויוכשר מנהיג ראוי שיכל לנהל את המדינה. כל זאת לאחר שבמסגרת ההסדר הוא יודה באשמות מינוריות, וישלם קנס אדיר אך לא ייכנס לכלא.

כל מוצא אחר והתעקשות להעמיד את נתניהו לדין, תגרום לנו לקטסטרופה כלכלית שילטונית ואפילו ביטחונית, כי ככל הנראה גם בחירות בפעם השלישית לא יביאו להכרעה, מהסיבה שאביגדור ליברמן והרשימה המשותפת לא ישתתפו בממשלה צרה. כתוצאה מכך, אחד הגושים יצטרך להשיג 61 מושבים מתוך המאה הזמינים, וזו תהיה משימה קשה ביותר מה שיכולה להוביל לסיבוב בחירות רביעי.

נקווה שגופי השלטון הנוגעים בדבר יגיע למסקנה המתבקשת, ויסיימו את הפרק העגום הזה בהתנהלות המדינה.

 

צילום | עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום | עמוס בן גרשום/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: