מבזקים

איך בוחרים תוסף פרוביוטיקה?

תוכן עניינים

שוק תוספי הפרוביוטקה גלגל בשנת 2016 מגלגל מעל ל- 35 מיליארד דולר והוא כולל עשרות מוצרים והצהרות בריאות. בהרבה מקרים ההמלצה ליטול תוסף פרוביוטיקה אינה מלווה בהנחיה לגבי חיידק מסוים תכשיר, או מינון. אם כן הגישה היא לקחת "ואם זה לא מועיל, זה לא מזיק", שזה לכשלעצמו גם אינו מדויק. אז מה עושים?

צביקה ראובן | י"ז בכסלו תש"פ | יום ראשון 15 בדצמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

למרות מספר מצומצם של מחקרים שהראו סיכון בנטילת פרוביוטיקה, שאני למדתי מהם שפרוביוטיקה זאת התערבות רפואית שמצריכה פיקוח של איש מקצוע, פורסמו עד כה בספרות הרפואית 250 מחקרים קליניים איכותיים בבני אדם שהראו מגוון תועלות בריאותיות משימוש בזני פרוביוטיקה ספציפיים למניעה או טיפול במחלות שונות.

אגב, יש מעל לאלף מחקרים בבני אדם, אך לא כולם נערכו עם קבוצת ביקורת או ציון של הזן המסויים של החיידק שנבדק, ועוד סיבות שבגינן לא ניתן ללמוד הרבה מאותם מחקרים.

אם שואלים את גוגל האם פרוביוטיקה יעילה לצינון, אז בטוח שנמצא מאמר של אתר המסקר בשפה פשוטה מחקרים, אך לרוב לא יצויין הזן המסויים של החיידק, המינון ובטוח לא היכן ניתן להשיגו.

בעיה!

אז איך בכל זאת בוחרים תוסף פרוביוטיקה? לפניכם 5 כללים:

1. המוצר מכיל זן חיידק מוגדר כמו לדוגמא לקטובצילוס רמנוסוס מסוג GG או לקטובצילוס אסידופילוס מסוג LA-5. יש 500 תתי-זנים מוגדרים שניתן לזהות לפי צירוף אותיות באנגלית ו/או מספרים לאחר משפחת החיידק והסוג שלו.

2. החיידק המסוים הראה תועלת במחקרים בבני אדם לטיפול או מניעה של מצב מסוים לעומת פלסיבו.

3. הטיפול ניתן במינון אפקטיבי הנדרש להשגת תועלת מדידה: הפחתה בגזים, הפחתה בנזלת, הפסקת שלשולים או כל תסמין בגינו נתנה הפרוביוטיקה.

4. התוסף הכיל לכל הפחות 5 ביליון חיידקים מכל זן במעמד היצור.

5. רכישת התוסף נעשית קרוב לתהליך היצור, והתכשיר נשמר בטמפ' חדר, או קירור.

לסיכום, אין דבר כזה "פרוביוטיקה טובה", אלא טיפול מדויק לאדם במצב רפואי מסוים.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: