מבזקים

מחליפים קידומת: מעשור של פירוד לעשור של חיבור

תוכן עניינים

שנה אזרחית נוספת הסתיימה, ועימה גם העשור השני למאה העשרים ואחת. איזו שנה הייתה לנו? שנה שבה התגלו לנו שקרים גדולים בתפקוד האנושי. שנה שבה התבגרנו והפקנו לקחים

הרב ד"ר מיכאל לייטמן | כ"ב בטבת תש"פ | יום ראשון 19 בינואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ראינו שאיננו מסוגלים לטפל בבעיות האקולוגיות בצורה ישירה. התפכחנו להבין שאיננו מועילים לטבע עם הדחף שלנו לתרבות ירוקה. גם היחס לכלי התקשורת קיבל תפנית. הבנו איך המדיה מעצבת את דעתנו, במקום קשר בריא בינינו, התקשורת מפלגת ומפרידה בינינו. הכאב הגדול הוא על הדור הצעיר. האווירה הציבורית מחנכת לערכים המתירים לחיות לפי העיקרון של אכול ושתה כי מחר נמות. החברה שלנו, יש בה מקרי אלימות, זנות, סכסוכים במשפחה, חיכוכים בבתי הספר, בריונות ברשת. אלה החיים שלנו. עמוק בפנים אנחנו יודעים שזה רע.

אני צופה שבשנה האזרחית הבאה נגלה שכל שטחי העניין האנושי נעלמים אט-אט, כמו קמלים ונובלים. למרות החברות היצרניות שמפתות אותנו לתייר ולבזבז על מותגים, הקושי הכלכלי יתעצם וחוסר העניין, כמו כל דבר שהופך לשגרה, כבר לא ימשוך כשהיה. מכה נוספת שאני צופה בעשור הקרוב היא השימוש המוגבר בסמים. הסחר בסמים יהפוך חוקי מפני שממשלות בעצמן ייאלצו להרגיע את אזרחיהן המובטלים וחסרי המעש.

ככל שהטבע שלנו, האגואיזם האנושי, יהפוך גלוי ושתלטני, חסר-בושה וזללני, ולא יקבל את מבוקשו, הוא ידעך אל תוך יגון ודיכאון. אפשר לחסוך עשור פסימי שכזה. יש דרך סלולה לצאת מהסחרור, והיא סדורה בספרי הקבלה. שם כתובות עצות לחיבור נכון ולכינון יחסים טובים בין בני האדם וכן איפה נוכל למצוא כוחות מחודשים; איך להתעלות מעל האגו, שרוצה רק לעצמו על חשבון הזולת, ואיך נוכל להגיע לעתיד טוב ולהישגים משמעותיים.

זה סיכום השנה שלי. האפשרות להשפיע על חיינו מתחילה בשינוי התפיסה: מאהבת עצמי מופרזת ומזיקה לאהבת הזולת המועילה. בקשר יפה בינינו, בהתחשבות ובדאגה, נמצאים החיים השלמים, בלי בלבול ובלי סמים. שתהיה שנת 2020 נהדרת ומאושרת.

 

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעביר שיעורי קבלה בערוץ 96 (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il –  "

למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל [email protected].

קבלת תוכן איכותי ישירות לנייד. איך מצטרפים?

  • הוסיפו את המספר 051-5108032 לאנשי הקשר.
  • שלחו לנו את שמכם בהודעת ווטסאפ (לא סמס).
  • מזל טוב! בקרוב תתחילו לקבל תכנים מרתקים.
הרב ד"ר מיכאל לייטמן
הרב ד"ר מיכאל לייטמן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: