מבזקים

נתיב ההתפרצות של וירוס קורונה התחיל בעיר וואהן בסין בגלל מרק עטלפים

תוכן עניינים

בסין שולחים אצבע מאשימה לעבר תושבי העיר וואהן כמי שבגללם פרצה מגיפת קורונה ולא תאמינו, לטענה כי הכל התחיל בשוק הואה האן המתמחה במכירת פירות ים אקזוטיים ובשר, בגלל מנת גורמה שנקראת מרק עטלפים

רות קרייתי | כ"ט בטבת תש"פ | יום ראשון 26 בינואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

נתיב ההתפרצות של וירוס קורונה החל בעיר הגדולה וואהן, מרכז התקשורת ותחבורה של סין שנקראת בפי הסינים "שיקאגו של אסיה". במרכז זה מתגוררת אוכלוסיה של 11 מיליון איש. אחד המקומות הכי אטרקטיבים הוא השוק הסיטונאי האינאן שמתמחה במכירת פירות ים ושוק הבשר. שם נמכרים בכמויות אדירות בשר עטלף, נחשים, ציפורים מכל מיני סוגים, ארנבים, תנינים, שועלים, סלמנדרות, עקרבים, קואלות ויוד חיות בר.

נתיב התפרצות הנגיף החל אמצע דצמבר 2019 בעיר ווהאן, אחרי שהתגלה חולה בדלקת ריאות. שהלך להיבדק בבית החולים עם סימפטומים שדומים למחלת השפעת: חום גבוה, שיעול יבש, נשימה, עייפות והתנשפות. מאוחר יותר, התגלה כי רוב המטופלים החולים שהגיעו לבית החולים, כולם קשורים לשוק האינאן בדרך כלשהי כגון בעלים של חנויות בשוק ולקוחות או שהיו בשוק.

דגימות וירוס מהחולים נלקחו לבדיקה במעבדה עוד בטרם התגלה הנגיף בסין, וארגון הבריאות העולמי קרא לוירוס הזה "וירוס 2019" (2019-ncov). רק בחודש ינואר 2020 הוחלף שמו ל- "וירוס ווהאן". ממשלת סין סגרה את שוק האינאן ושלחה קצינים לנקות את החיידקים. נמצא כי בשוק הזה אין ניהול תברואה סביבתי. וירוס קורונה עובר מוטציה במהירות, ומה שהיה ויראלי ל- 6 נגיפים, עומד כעת על 7.

עוד נמסר כי לא ידוע מאיזו חיה הגיעה המחלה אך נמצא לפי הבדיקות יש דמיון לוירוס שנמצא בעטלף ונחשים וייתכן גם שהוירוס שעבר מוטציה, נוצר משני סוגים חיות אלו. הסינים ברחבי המדינה שולחים אצבע מאשימה לאחד מהמאכלים הפופולארים ביותר בשוק של וואהן, מרק עטלף, שהוא תפריט פופולרי בעוד הרבה ערים בסין. מיותר לספר כי השוק נסגר והמקום עבר חיטוי יסודי.

בסין לא לוקחים סיכונים ופסטיבל ראש השנה הסיני בוטל בערים הגדולות בבייג'ינג ושנחאי. מקומות הומי אדם נסגרו הרמטית בהם העיר האסורה, פארק השעשועים דיסנילנד בשנחאי והפארק בלאומי בבייג'ינג. בית חולים שדה הוקם בין לילה בוואהן מכיל אלף מיטות ו- 40 רופאים צבאיים מטפלים בחולים שמגיעים בכמויות אדירות.

בעדכון האחרון מאתמול, 25 בינואר דווח על 1,287 אנשים נגועים בפריסה ארצית, 41 הרוגים ו- 4,500 איש נמצאים תחת מעקב משטרתי ממשלתי מיוחד.

סין 1 סין 2 סין 3

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: