מבזקים

הבהלה לזהב: למה עוד ועוד ישראלים מבקשים אזרחות פורטוגלית?

תוכן עניינים

מידת הפופולריות ההולכת וגואה של ישראלים המבקשים להוציא אזרחות פורטוגלית, מעוררת סקרנות ומעלה שאלות רבות. למה כולם רוצים אזרחות פורטוגלית? כל התשובות לפניכם…

זה כבר כמה שנים שעוד ועוד ישראלים מצטרפת בהמוניהם למרוץ להוצאת אזרחות פורטוגלית.
מה פשר הנהירה ההמונית הזאת? מה כל כך טוב באזרחות אירופאית? למה דווקא אזרחות פורטוגלית? כל התשובות לפניכם.

עבודה בפורטוגל

אחת הסיבות המרכזיות שמביאות לכך שעשרות אלפי ישראלים מבקשים להקנות לעצמם אזרחות פורטוגלית, היא עושר האפשרויות שנפתחות בפני מחזיקי דרכון פורטוגלי בפרט ואירופאי בכלל. באספקט התעסוקתי, אזרחות פורטוגלית תעניק לכם הזדמנויות שוות כמו לכל פורטוגלי או פורטוגלית שגדלו והתחנכו במדינה. גם בהעדר שליטה טובה בשפה הפורטוגזית, כדוברי אנגלית ועברית בלבד, תוכלו למצוא תעסוקה במגוון רב של תחומים; שירות, מכירות, טכנאות, חקלאות, תיירות, רכב ועוד. אפשרות נוספת היא פתיחת עסק. היתרון שלנו הישראלים כמי שמגיעים מתרבות שונה בתכלית מהתרבות הפורטוגזית, הוא שאנחנו יכולים לחדש להם ולהציע להם מוצרים ושירותים שהם לא מכירים. דוגמה טובה לכך היא עסקי הקולינריה הישראליים שנפתחים בזה אחר זה, בעקבות הפופולריות שצובר האוכל הישראלי בפורטוגל. ראוי לציין גם כי כל מקצועות הפרילנס שצוברים תאוצה בארץ ישראל ובשאר העולם המערבי, רלוונטיים גם בפורטוגל ויאפשרו אפיקי התפתחות רבים ומגוונים. בקיצור, תוכלו להיות מי שאתם רוצים ולעשות מה שאתם רוצים ובלבד שתלמדו את הבירוקרטיה והחוקים המקומיים או שתעזרו בליווי של איש מקצוע מקומי שיסייע לכם.

לימודים באירופה עם אזרחות פורטוגלית

פורטוגל היא חלק מהאיחוד האירופי. זאת אומרת שאם יש לכם אזרחות פורטוגלית, תפתח בפניכם האפשרות ללמוד לימודים אקדמאיים ברוב מדינות האיחוד. ללימודים באירופה יתרונות רבים שמושכים אליהם ישראלים צעירים עוד הרבה לפני שיצא התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי. היתרון אולי הבולט ביותר הוא היתרון הפיננסי. שכר לימוד אוניברסיטאי בפורטוגל וברוב מדינות האיחוד הוא נמוך בהשוואה לשכר הלימוד בישראל. נוסף על כך, אזרחים חדשים זכאים למלגות וסיוע בתשלום שכר הלימוד ובהוצאות מחיה. עוד יתרון שמושך רבים ללמוד בפורטוגל הוא חוויית הלימודים במדינה זרה. בעוד שצעירים רבים בוחרים ללכת במסלול הסטנדרטי של שחרור מהצבא – עבודה – טיול – לימודים, אחדים מבקשים לזרז את הדרך על ידי מיזוג של חוויית הטיול עם הלימודים. חיי הסטודנט רוויים בהנאות בכל מקום בעולם, אבל אם אתם לומדים במדינה שאתם לא מכירים, אתם למעשה לומדים ומטיילים בו זמנית. אנחנו חיים בתקופה שבה כולם רוצים לטייל ו"לראות עולם". הדרכון הפורטוגלי מאפשר לשלב את צרכי החיים השונים יחד עם חוויית הטיול.

lisbon-1091346_640 (1)

ברוכים הבאים לאמריקה

פרמטר נוסף שמעודד ישראלים רבים להוציא דרכון פורטוגלי הוא קיצור הדרך המשמעותי שהוא מייצר בכל הקשור לשהות בארצות הברית. Visa Waiver Program היא תכנית שיתוף פעולה בין ארה"ב ל39 מדינות ברחבי העולם. התוכנית מאפשרת למחזיקי אותן המדינות, שפורטוגל היא ביניהן, להיכנס לתחומי ארה"ב למטרות תיירותיות ו-עסקיות(!) לפרק זמן של עד 90 יום, ללא הצורך בהנפקת ויזה. זאת אומרת שמחזיקי דרכון פורטוגלי יזכו בהזדמנות הנכספת לטוס לארה"ב באופן הכי ספונטני שיש, ממש כאילו אתם מזמינים טיסה ליוון או לאילת. כל מה שתצטרכו זה רק את הדרכון החדש שלכם.

קלות התהליך

מה שהוביל לגל הביקוש לאזרחות פורטוגלית בשנים האחרונות הוא התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית. התיקון מתיר את הזכות לעתור להנפקת דרכון פורטוגלי, לכל מי שהנו צאצא של מגורשי ספרד. החוק גמיש בשני מובנים; הן מבחינת הגמישות שמאפשרת גם לקרובים מרוחקים להגיש ולקבל אזרחות פורטוגלית, והן מבחינה תפעולית. אמנם התהליך יהיה מורכב למדי לאדם שלא מנוסה בו, אך עבור מי שמנוסה בתהליך ועוסק בו ביומיום, מדובר בתהליך פשוט עם סיכויי הצלחה גבוהים. ישראלים רבים מבינים שמדובר בחלון הזדמנויות נדיר וכדאי, ופועלים בהתאם.

 

porto-2048724_640 (1)

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: