מבזקים

ראשוני: ללא התראה מוקדמת נפתח סכר דגניה והמים עברו לירדן

תוכן עניינים

במהלך תמוה מסוגו, נכון להיום בשעת הבוקר המוקדמת וללא כל התראה, נפתח סכר דגניה לאחר 18 שנים בהם היה סגור. צעד שטומן בחובו השלכות גם לגבי מצב הרוח הלאומי של המדינה

צבי סרוסי | ט"ו באדר תש"פ | יום רביעי 11 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

עוד הגיע למערכת ישראל ניוז כי סכר דגניה נפתח לזמן קצר ונסגר שוב לאחר מכן, וזאת לאחר שהתברר כי תשומת לב הציבור מופנה בימים אלו לנגיף הקורונה ולא לדברים מסוג זה.

יש לציין כי הסכר נסגר זמן קצר אחרי שנפתח. מדובר במהלך תמוה ביותר שכן פתיחת סכר דגניה מעבירה ישירות מים מהכינרת לירדן ומורידה תוך כדי כך את מדד מפלס המים בכינרת וגם את מצב הרוח הלאומי של המדינה. הרי שכידוע שמפלס המים בכינרת הוא מדד לגבי מצב הרוח הלאומי של המדינה ולא לחינם עשרות אלפי אנשים הגיעו לצפות השנה בעליית המים בכינרת.

אורי שור, דובר רשות המים מסר בתגובה: "מדובר בידיעה שגויה ומטעה. סכר דגניה לא נפתח. ההוראה על פתיחת הסכר ניתנת ע"י מנהל רשות המים, ככל שקיים חשש לעליית המפלס ולהצפת יישובי סובב כנרת. הוראה כזו לא ניתנה, היות ונכון לרגע זה אין כל חשש כזה. הצילומים שפרסמתם מראים הזרמה קטנה של מים שנעשית מאז 2013 (גם כשהיינו במפלסים מאוד נמוכים) במסגרת שיקום הירדן הדרומי. הזרמה של כמות מוגבלת דרך סכר אלומות. בהנחה ולא יהיה אירוע גשם חריג – ככל הנראה לא נגיע לזה השנה. ושוב, פתיחת הסכר מתבצעת – אם תתבצע – רק עם קבלת הוראה של מנהל רשות המים, וכשזו תינתן – אם תינתן – נדאג שכל מי שצריך לדעת ידע".

 

צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: