מבזקים

הערב הדליקו נר: יום ההילולה של הצדיק רבי יאשיהו פינטו הרי"ף דעין יעקב זצוק"ל זיעא

תוכן עניינים

הלילה זה זמן שאנחנו מציינים ואומרים זמן של הילולא של הסבא הגדול רבי יאשיהו פינטו הגדול הרי"ף דעין יעקב זצוק"ל זיע"א. רבי יאשיהו פינטו היה קודש קודשים, היה מהקדושים והמיוחדים שבעם ישראל

בן ציון עטיה | כ"ב באדר תש"פ | יום רביעי 18 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

ידוע הסיפור של רבי יאשיהו פינטו בזמן שלו התקבצו כמה צדיקים גדולים והלכו ונכנסו למערה בצפת ואמרו שלא יצאו מאותה מערה עד שהמשיח יבוא. הסתגרו באותה מערה שבוע שבועיים, זמן גדול. היו עושים ייחודים ומקדשים את עצמם ומרוממים את עצמם והיו מתפללים לקב״ה שהגאולה תבוא ומתפללים לקב״ה שהמשיח יבוא.

אחרי זמן באחד מימי שישי, הבן של רבי יאשיהו פינטו קראו לו יוסף, היה הולך ברחוב בצפת. בא ערבי עם סכין ביד, הבן שלו היה בן 18 שנים ודקר אותו בליבו והרג אותו. באו אל רבי יאשיהו פינטו בבהלה ואמרו לו הבן שלך רבי יוסף הרגו אותו. אז רבי יאשיהו פינטו התעצב עצב גדול יצא מהמערה ואמר "אסור לדחוק את הקב״ה עד הגאולה".

רבי יאשיהו פינטו היה קודש קודשים. קדושה גדולה שאין כדוגמתה, וגם אנחנו בחיים ראינו במשך כל החיים זמן ארוך שראינו עברנו בחיים זמנים של כאב, זמנים של שמחה, זמנים של חולי. ראינו יד ה׳ כל הילולה של רבי יאשיהו פינטו. כ״ג אדר ישועה גדולה.

רבי יאשיהו פינטו היה בזמן של הבית יוסף. כולם יודעים מה הבן איש חי מביא ברב פעלים: רבי יוסף קארו פוסק הלכה שאשה ספרדיה אסור לה ללכת למקוה חם, אסור לחמם מקוה, אשה צריכה לטבול במקוה קר. והבית יוסף אומר אם מחממים מקוה הטבילה אינה טבילה כך הבית יוסף פוסק להלכה.

הבן איש חי מביא את רבי יאשיהו פינטו הרי"ף דעין יעקב ,שרבי יאשיהו פינטו אמר שהוא שמע את רבי יוסף קארו הבית יוסף חוזר בו ואומר שהוא טעה ומותר לחמם מקוה, וכל מה שהבן איש חי אומר כל מה שמחממים מקוה נשים ספרדיות שטובלות, הכל מכוחו של רבי יאשיהו פינטו ששמע את הבית יוסף חוזר בו מאותה הלכה. הבן איש חי אומר מי שהחזיר את זה ואמר שמותר לחמם מקוה, זה רבי יאשיהו פינטו הגדול זיע"א.

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: