מבזקים

איך מתגברים על המשבר הכלכלי שצפוי בישראל בעקבות נגיף הקורונה?

תוכן עניינים

יעקב יתח דוקטורנט לחינוך פיננסי ובעלים של המרכז הישראלי למשכנתאות ותכנון פיננסי, צופה משבר כלכלי גדול שעלול להתרחש במדינה. מה ניתן לעשות?

אבי בן אלישע | כ"ו באדר תש"פ | יום ראשון 22 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

המשבר הכלכלי העולמי ישליך אותותיו גם בישראל. לא צריך להיות מומחים גדולים בכלכלה כדי להבין ששנת 2020 תירשם בהיסטוריה כשנה בה נעצרה הכלכלה בעולם בעקבות נגיף הקורונה. פנינו לחבר איגוד יועצי כלכלת המשפחה בישראל, הדוקטורנט יעקב איתח ושאלנו אותו מה ניתן לעשות?

יעקב יתח: "בנק ישראל מאפשר לבנקים לתת משכנתה לכל מטרה, לכיסוי חובות והלוואות עד 70% משווי הבית. מומלץ מאוד להעמיס את ההתחייבויות שלכם על המשכנתה. היתרונות הם שניתן לפרוס עד 30 שנה ולהקטין את ההחזר החודשי הכולל של הלוואות ומשכנתה. חשוב לדאוג להגדיל מסגרות אשראי, כדי לעמוד בהתחייבויות שחלילה שיקים לא יחזרו וכך הלקוח ייפגע משמעותית.

"להקפיא הלוואות בנקאיות קיימות, לאחד אותן ולפרוס אותן לזמן ארוך. בנק יהב מאפשר להקפיא תשלומי הלוואה ל 9 חודשים ולפרוס הלוואות עד 15 שנה. ייתכן שגם בנקים נוספים יאפשרו הקפאה ופריסה ארוכה של הלוואות. בקשו להקפיא, או לדחות, או לפרוס לתקופה ארוכה את תשלומי השכירות, או התחייבויות שונות שלקחתם על עצמכם לפני פרוץ המשבר.

"עצה נוספת וחשובה מאוד לעצמאים ולבעלי עסקים קטנים מומלץ לקחת הלוואה למימון הון חוזר, מהקרן לעסקים קטנים עד 5 שנים עם אפשרות לדחיית תשלומי הקרן בחצי שנה. או לחלופין לקחת משכנתה לכל מטרה לטובת העסק".

לשאלות ולהתייעצות נוספת ולקביעת פגישת יעוץ חינם, אפשר לפנות בקישור הבא:  Www.israelcenter.co.il

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: